
Był jednym z pierwszych modeli powstałej u progu lat 90., luksusowej marki Toyoty. Nazwa SC jest skrótem od słów „Sport Coupe”. Pierwsza generacja, zaprojektowana przez amerykańskie studio Calty Design, powstała w 1991 roku.
Fot. Lexus
Historia zaczyna się w 1991 roku, kiedy w zakładach Lexusa w Japonii powstaje klasyczne coupe z miejscem dla kierowcy i trzech pasażerów, umieszczonym pod długą maską silnikiem i napędem przekazywanym na tylną oś. Doczekał się dwóch generacji, a w 2010 roku zakończyła się jego produkcja. Nie był to jednak koniec sportowych coupe Lexusa. Wprowadzony na rynek w 2014 model RC okazał się być modelem doskonałym stylistycznie, jak i technicznie. Była to jednak dopiero zapowiedź tego, co miało nastąpić w roku 2016, kiedy zaprezentowano produkcyjną wersję Lexusa LC 500.
SC 300
Był jednym z pierwszych modeli powstałej u progu lat 90., luksusowej marki Toyoty. Nazwa SC jest skrótem od słów „Sport Coupe”. Pierwsza generacja, zaprojektowana przez amerykańskie studio Calty Design, powstała w 1991 roku. Na etapie projektowania zastosowano nowatorską wówczas metodę pracy na trójwymiarowym modelu. Dzięki niej powstało nadwozie o niskim współczynniku oporu powietrza. Pod maską umieszczono 4-litrowy silnik V8 o mocy 253 KM i maksymalnym momencie 353 Nm, a model oznaczono jako SC 400. Samochód rozpędzał się do setki w czasie poniżej 7 s i osiągał prędkość 240 km/h. Rok później wprowadzono - przeniesioną z modelu Supra i wzmocnioną o 5 KM - rzędową szóstkę, która zasilała model SC 300 o pojemności 3.0 l, mocy 228 KM i maksymalnym momencie 285 Nm. Obie wersje powstawały do 2000 roku. Bliźniaczym technicznie i stylistycznie modelem była, produkowana w Japonii, Toyota Soarer. Prasa motoryzacyjna odnotowała, że nowa japońska marka wprowadza na rynek model, będący konkurentem dla takich aut, jak Mercedes SL czy Honda Legend. Nowe coupe okazało się świetnym uzupełnieniem dla flagowej limuzyny Lexusa, modelu LS 400. Przygoda pierwszej generacji modelu SC zakończyła się po ponad 9 latach produkcji. Zarówno SC 300, jak i 400 korzystały z 4-biegowej, automatycznej skrzyni. Pięciobiegowa skrzynia manualna była łączona tylko z 3-litrowym silnikiem.
SC 430

Druga generacja czteromiejscowego Lexusa SC powstawała w latach 2001-2010. Zaczęło się od, zaprezentowanego w 1999 roku na Tokyo Motor Show konceptu, a w roku 2000 na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku pokazano wersję produkcyjną, oznaczoną symbolem SC 430. Pod maską znalazł się jeszcze większy silnik V8 o pojemności 4,3 l z systemem zmiennych faz rozrządu, dysponujący mocą 304 KM oraz 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Fot. Lexus
Druga generacja czteromiejscowego Lexusa SC powstawała w latach 2001-2010. Zaczęło się od, zaprezentowanego w 1999 roku na Tokyo Motor Show konceptu, a w roku 2000 na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku pokazano wersję produkcyjną, oznaczoną symbolem SC 430. Pod maską znalazł się jeszcze większy silnik V8 o pojemności 4,3 l z systemem zmiennych faz rozrządu, dysponujący mocą 304 KM oraz 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki niemu Lexus SC drugiej generacji rozpędzał się do setki w 6,9 s i osiągał prędkość 250 km/h.