Lexus Dynamic Handling System. Jak działa?

(ip)
Lexus RC 350 F-Sport LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).Fot. Lexus
Lexus RC 350 F-Sport LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).Fot. Lexus
System Lexus Dynamic Handling, wdrożony po raz pierwszy w limuzynie Lexus GS F Sport, a potem również np. w coupe Lexus RC, koordynuje pracę kilku niezależnych systemów, zapewniając dzięki temu lepszą zwrotność pojazdu oraz większą stabilność i precyzję prowadzenia, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.
Lexus RC 350 F-Sport LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi
Lexus RC 350 F-Sport

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

Fot. Lexus

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

W zależności od prędkości pojazdu, system niezależnie koryguje kąty skrętu kół przednich i tylnych. Przy prędkościach poniżej 80 km/h tylne koła są skręcane w stronę przeciwną, niż przednie, co poprawia zwrotność pojazdu. Przy prędkościach powyżej 80 km/h tylne koła są skręcane w tę samą stronę, co przednie, jednak o znacznie mniejszy kąt – do 1,5 stopnia. Choć pozornie wydaje się to nielogiczne, w rzeczywistości radykalnie poprawia zwinność samochodu i precyzję prowadzenia.

Jednocześnie monitorując sytuację pojazdu, a także położenie pedałów przyspieszenia i hamulca oraz koła kierownicy, LDH odpowiednio dostosowuje sztywność zawieszenia i wpływa na działanie innych systemów bezpieczeństwa czynnego, optymalnie dopasowując zachowanie samochodu do prędkości i sposobu jazdy.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty