Lexus DSPORT IS 600+ Project Build. Nastawiony na osiągi. Ponad 600 KM mocy

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią Samsonas, w której kierowca może zmieniać biegi manetkami przy kierownicy.
Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią Samsonas, w której kierowca może zmieniać biegi manetkami przy kierownicy. Lexus
Podczas tegorocznych targów Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show w Las Vegas Lexus zaprezentował wersję prototypową jednego ze swoich najlepiej sprzedających się globalnie modeli – sedana IS. DSPORT IS 600+ Project Build bazuje na oferowanym na amerykańskim rynku modelu IS 350 F SPORT. Jest popisem możliwości inżynierów, którzy stworzyli auto z myślą o jak najlepszych osiągach na torze wyścigowym.

Za napęd odpowiada 3,5-litrowa jednostka V6, której towarzyszą aż dwie turbosprężarki. Silnik korzysta zarówno z wtrysku pośredniego jak i bezpośredniego, by oferować jak najlepsze możliwości w jak najszerszym zakresie obrotów. Pochodzący z modelu LS 500 motor ma przeprogramowany komputer, zmieniony zapłon i został dostosowany do spalania wyścigowego paliwa. W takiej konfiguracji DSPORT IS 600+ wytwarza ponad 600 KM mocy.

To nie koniec zmian mechanicznych. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią Samsonas, w której kierowca może zmieniać biegi manetkami przy kierownicy. Sprzęgło z włókna węglowego wykonała firma Tilton, a układ wydechowy ze stali nierdzewnej opracował GTHAUS. DSPORT IS 600+ ma też wyczynowe, regulowane zawieszenie od firmy KW, a także hamulce z włókna węglowego, które pchodzą z modelu RC F Carbon.

Lexus DSPORT IS 600+ różni się też znacznie na zewnątrz i wewnątrz od oferowanego w amerykańskich salonach modelu IS. W kabinie zamontowano 4-punktową klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele Sparco, a by ograniczyć masę zrezygnowano m.in. z tylnej kanapy. Kierowca najważniejsze parametry pojazdu kontroluje przy pomocy kolorowego wyświetalcza MoTeC Motorsports. Na zewnątrz uwagę zwracają maska oraz klapa bagażnika wykonane z włókna węglowego, ospojlerowanie od cenionego japońskiego tunera Artisan Spirits, a także 19-calowe felgi VOLK, na które założono opony Michelin 4S. Ponadto, wyjątkowy biały lakier został specjalnie stworzony z myślą o tym prototypie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty