Za napęd odpowiada 3,5-litrowa jednostka V6, której towarzyszą aż dwie turbosprężarki. Silnik korzysta zarówno z wtrysku pośredniego jak i bezpośredniego, by oferować jak najlepsze możliwości w jak najszerszym zakresie obrotów. Pochodzący z modelu LS 500 motor ma przeprogramowany komputer, zmieniony zapłon i został dostosowany do spalania wyścigowego paliwa. W takiej konfiguracji DSPORT IS 600+ wytwarza ponad 600 KM mocy.
To nie koniec zmian mechanicznych. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią Samsonas, w której kierowca może zmieniać biegi manetkami przy kierownicy. Sprzęgło z włókna węglowego wykonała firma Tilton, a układ wydechowy ze stali nierdzewnej opracował GTHAUS. DSPORT IS 600+ ma też wyczynowe, regulowane zawieszenie od firmy KW, a także hamulce z włókna węglowego, które pchodzą z modelu RC F Carbon.
Lexus DSPORT IS 600+ różni się też znacznie na zewnątrz i wewnątrz od oferowanego w amerykańskich salonach modelu IS. W kabinie zamontowano 4-punktową klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele Sparco, a by ograniczyć masę zrezygnowano m.in. z tylnej kanapy. Kierowca najważniejsze parametry pojazdu kontroluje przy pomocy kolorowego wyświetalcza MoTeC Motorsports. Na zewnątrz uwagę zwracają maska oraz klapa bagażnika wykonane z włókna węglowego, ospojlerowanie od cenionego japońskiego tunera Artisan Spirits, a także 19-calowe felgi VOLK, na które założono opony Michelin 4S. Ponadto, wyjątkowy biały lakier został specjalnie stworzony z myślą o tym prototypie.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?