Lexus CT 200 h. Następca z automatycznym kierowcą?

(ip)
Lexus CT 200hLexus CT 200h to luksusowy, kompaktowy hatchback, dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM. Wykorzystuje on pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona spalinowy silnik o pojemności skokowej 1,8 l oraz dwa silniki elektryczne, Fot. Lexus
Lexus CT 200hLexus CT 200h to luksusowy, kompaktowy hatchback, dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM. Wykorzystuje on pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona spalinowy silnik o pojemności skokowej 1,8 l oraz dwa silniki elektryczne, Fot. Lexus
Udostępnij:
Coraz więcej informacji z wiarygodnych źródeł świadczy o tym, że projektowany przez Lexusa następca hybrydowego modelu CT 200h będzie modelem przełomowym, co potwierdzają najnowsze doniesienia magazynu Autocar.

Magazyn cytuje na swej stronie internetowej lakoniczną wypowiedź Remberta Serrusa, członka kierownictwa europejskiego oddziału koncernu Toyota, według którego następca kompaktowego hatchbacka Lexusa będzie „czymś powyżej” aktualnego CT 200h. Serrus sugeruje, że nowe auto będzie pierwszym modelem Lexusa wykorzystującym technologię półautonomicznego prowadzenia. Jest to o tyle ciekawe, że tego rodzaju nowatorskie systemy wprowadza się zwykle najpierw w najwyższych modelach.

Nie ulega wątpliwości, że nowy samochód będzie zbudowany na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). To naturalna kolej rzeczy, ponieważ Lexus CT 200h wywodzi się w prostej linii od Toyoty Prius, a TNGA wprowadzono właśnie w Priusie czwartej generacji. Wcześniejsze nieoficjalne informacje wskazują jednak na to, że następca CT 200h przybierze formę subkompaktowego crossovera, a więc będzie miał więcej wspólnego z najnowszą Toyotą C-HR, również opartą na platformie TNGA. Awansując do tego segmentu, będzie więc istotnie „czymś powyżej” aktualnego modelu. Następcy CT 200h można się spodziewać przed 2018 rokiem.

Lexus CT 200h to luksusowy, kompaktowy hatchback, dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM. Wykorzystuje on pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona spalinowy silnik o pojemności skokowej 1,8 l oraz dwa silniki elektryczne, sprzężone z nim poprzez przekładnię obiegową, która pełni rolę bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 180 km/h, zużywając w cyklu mieszanym zaledwie 3,6 litra benzyny na 100 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie