Fukuichi zauważa, że rynkowe trendy stawiają przed sedanami dwa zasadnicze wyzwania. Po pierwsze, podczas gdy crossovery dają się prowadzić równie łatwo, jak mniejsze auta, sedany powinny oferować kierowcy jeszcze lepszą dynamikę. Po drugie, ponieważ styl klientów z segmentu premium jest dziś znacznie luźniejszy, niż kiedyś, luksusowe sedany muszą się do niego dostosować i przyjmować mniej formalny charakter.
– Nadejdzie kiedyś czas, gdy tradycyjne, trójbryłowe sedany odejdą w przeszłość”– twierdzi dyrektor Lexusa ds. brandingu. Potwierdzeniem tej prognozy może być najnowsza generacja flagowej limuzyny Lexus LS, do której lepiej pasuje określenie fastback, niż sedan.
Tokuo Fukuichi mówi także, że w ofercie Lexusa jest też miejsce dla auta z nadwoziem typu kombi. – Chciałbym, aby pojawiło się kombi Lexusa. Niższe od SUV-a, ale wyższe i wygodniejsze od typowego. Jeśli zrobimy taki samochód, nie może to być zwyczajne kombi.
Warto zauważyć, że japoński producent samochodów luksusowych produkował już auta w takiej wersji nadwoziowej – praktyczny Lexus IS 300 Sportcross jest dziś modelem poszukiwanym na rynku wtórnym.
Zobacz także: Oryginały, podróbki, a może po regeneracji - jakie wybrać części zamienne do auta?
Alfa Romeo Stelvio - sprawdzamy włoskiego SUV-a
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Czarne chmury nad liderem Rammstein. Muzyk reaguje na oskarżenia o molestowanie
- 40 lat temu odbył się pierwszy rodzinny poród w Polsce. Wszystko dzięki sprytowi ojca
- Znana dziennikarka podziękowała za przypomnienie zdjęcia. Jak je skomentowała?
- Sceny jak z gangsterskiego filmu w centrum miasta. W ruch poszedł topór