Letnie opony zimą?

(ip)
Rys. 2. Marka opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku
Rys. 2. Marka opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku
Co dwudziesty (5%) Polak odpowiedzialny w gospodarstwie domowym za serwisowanie auta przyznał, że ubiegłej zimy jeździł na letnich oponach – wynika z badania TNS OBOP.

79% pytanych używało w lutym tego roku opon zimowych, 13% zdecydowało się na ogumienie całoroczne, 3% nie znało rodzaju opon w jakie wyposażone było auto. Najczęściej na wykorzystanie letnich opon zimą decydują się osoby w wieku 30-39 lat (10% z nich).

Rys. 1. Rodzaj opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku
Rys. 1. Rodzaj opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku

Rys. 1. Rodzaj opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku
Podstawa: Respondenci w wieku ponad 18 lat, którzy posiadają samochód w gospodarstwie domowym i są osobami odpowiedzialnymi za serwisowanie tego samochodu, n=302

**CZYTAJ TAKŻE

Co warto wiedzieć o zimowych oponach?
Zadbaj o opony w sowim samochodzie

**

Najpopularniejsza marka opon używanych zimą przez Polaków to Dębica, ogumienia tej marki używa 19% badanych. Na kolejnych miejscach plasują się Michelin (13%) oraz Goodyear (7%). Co ciekawe, blisko co czwarta (23%) osoba odpowiadająca za serwisowanie auta nie pamięta w opony jakiej marki wyposażono jej samochód. Mniejszą wagę do marki opon przywiązują kobiety, wśród nich odsetek nieznających marki opon w swoim samochodzie jest dwukrotnie wyższy niż wśród mężczyzn.

Rys. 2. Marka opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku
Rys. 2. Marka opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku

Rys. 2. Marka opon używanych w samochodzie w lutym 2011 roku
Podstawa: Respondenci w wieku ponad 18 lat, którzy posiadają samochód w gospodarstwie domowym i są osobami odpowiedzialnymi za serwisowanie tego samochodu, n=302

"Większość z nas jest już przyzwyczajona do sezonowej zmiany ogumienia, jednak nadal co piąty Polak odpowiedzialny za serwisowanie auta w gospodarstwie domowym nie decyduje się na skorzystanie zimą z opon przeznaczonych specjalnie na tę porę roku. Stosunkowo dużą grupę stanowią zwolennicy opon całorocznych, są one popularne zwłaszcza wśród kierowców ze starszych grup wiekowych. Powodem często jest oszczędność, im gorsza sytuacja materialna, tym rzadziej decydujemy się na zakup drugiego kompletu opon." - komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 3 - 20 lutego 2011 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1981.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty