Lepiej późno niż wcale - nowy Golf kombi

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi
Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi
Po ponad trzech latach od debiutu Golfa V, na rynek wchodzi odmiana kombi jednego z najpopularniejszych aut kompaktowych w Europie.

Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi
Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi

 

Niemiecki koncern zwlekał z wprowadzeniem nowej wersji Golfa Varianta, najprawdopodobniej z powodu słabej sprzedaży dwóch poprzednich generacji tego modelu, które znalazły zaledwie 1,2 mln nabywców.

 

Po pojawieniu się Golfa V Plus wydawało się nawet, że Volkswagen w ogóle zrezygnuje z tej odmiany, ale jak się

Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu auta uwagę zwracają duże światła
Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu auta uwagę zwracają duże światła

okazało, zwyciężyła konserwatywna klientela firmy z Wolfsburga.

Najnowszy Variant w przedniej części nadwozia jest identyczny jak inne Golfy. Z tyłu auta zamontowano zaokrąglone lampy zespolone, zachodzące na boki karoserii. Samochód wygląda dynamicznie, ale nie można nie zauważyć bliskiego pokrewieństwa z Jettą, a nawet Passatem.

 

Fot. Tomasz Szmandra: Deska rozdzielcza i pozostałe elementy w kabinie są identyczne jak w hatchbacku
Fot. Tomasz Szmandra: Deska rozdzielcza i pozostałe elementy w kabinie są identyczne jak w hatchbacku

W porównaniu z klasycznym Golfem, model Variant przy takim samym rozstawie osi (257,8 cm) jest o 35,2 centymetry dłuższy. Natomiast porównując go do poprzednika, powiększone zostały wymiary nadwozia: o 15,9 cm długość i o 4,6 cm szerokość. Nowym Volkswagenem dość wygodnie może podróżować pięć osób.

 

Bagażnik, do linii okien, mieści 560 l ładunku (80 l więcej niż w poprzednim modelu), a po rozłożeniu tylnych siedzeń 1550 l

Fot. Tomasz Szmandra: Przy identycznym z hatchbackiem rozstawie osi, wydłużono tylny zwis, dzięki czemu pojemność bagażnika sięga  1550 l
Fot. Tomasz Szmandra: Przy identycznym z hatchbackiem rozstawie osi, wydłużono tylny zwis, dzięki czemu pojemność bagażnika sięga 1550 l

(pomiar VDA: 1495 l). Przy czym przewóz ładunków z pewnością ułatwi płaska podłoga, duży otwór bagażnika (101,4 cm), oraz nisko umieszczona dolna krawędź (57 cm).

 

W ofercie znalazły się cztery jednostki benzynowe: 1.4/80 KM, 1.6/102 KM, 1.4 TSI/ 140 KM, 1.4 TSI/170 KM, oraz dwa diesle 1.9 TDI/105 Km i 2.0 TDI/ 140 KM. Z mocniejszymi silnikami można zamówić dwusprzęgłową skrzynię DSG.

 

Atutem nowego modelu jest bogate wyposażenie już w podstawowej wersji: 6 poduszek powietrznych, ABS, półautomatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD oraz elektrycznie regulowane szyby i lusterka. W opcji oferowany jest m.in. panoramiczny, dwuczęściowy, otwierany szklany dach. Najtańszy Volkswagen Golf Variant (z silnikiem 1.4/80 KM) ma kosztować 62 490 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie