Lepiej późno niż wcale - nowy Golf kombi

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi
Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi
Po ponad trzech latach od debiutu Golfa V, na rynek wchodzi odmiana kombi jednego z najpopularniejszych aut kompaktowych w Europie.

Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi
Fot. Tomasz Szmandra: Ponad trzy lata miłośnicy Golfa musieli czekać na wersję kombi

 

Niemiecki koncern zwlekał z wprowadzeniem nowej wersji Golfa Varianta, najprawdopodobniej z powodu słabej sprzedaży dwóch poprzednich generacji tego modelu, które znalazły zaledwie 1,2 mln nabywców.

 

Po pojawieniu się Golfa V Plus wydawało się nawet, że Volkswagen w ogóle zrezygnuje z tej odmiany, ale jak się

Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu auta uwagę zwracają duże światła
Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu auta uwagę zwracają duże światła

okazało, zwyciężyła konserwatywna klientela firmy z Wolfsburga.

Najnowszy Variant w przedniej części nadwozia jest identyczny jak inne Golfy. Z tyłu auta zamontowano zaokrąglone lampy zespolone, zachodzące na boki karoserii. Samochód wygląda dynamicznie, ale nie można nie zauważyć bliskiego pokrewieństwa z Jettą, a nawet Passatem.

 

Fot. Tomasz Szmandra: Deska rozdzielcza i pozostałe elementy w kabinie są identyczne jak w hatchbacku
Fot. Tomasz Szmandra: Deska rozdzielcza i pozostałe elementy w kabinie są identyczne jak w hatchbacku

W porównaniu z klasycznym Golfem, model Variant przy takim samym rozstawie osi (257,8 cm) jest o 35,2 centymetry dłuższy. Natomiast porównując go do poprzednika, powiększone zostały wymiary nadwozia: o 15,9 cm długość i o 4,6 cm szerokość. Nowym Volkswagenem dość wygodnie może podróżować pięć osób.

 

Bagażnik, do linii okien, mieści 560 l ładunku (80 l więcej niż w poprzednim modelu), a po rozłożeniu tylnych siedzeń 1550 l

Fot. Tomasz Szmandra: Przy identycznym z hatchbackiem rozstawie osi, wydłużono tylny zwis, dzięki czemu pojemność bagażnika sięga  1550 l
Fot. Tomasz Szmandra: Przy identycznym z hatchbackiem rozstawie osi, wydłużono tylny zwis, dzięki czemu pojemność bagażnika sięga 1550 l

(pomiar VDA: 1495 l). Przy czym przewóz ładunków z pewnością ułatwi płaska podłoga, duży otwór bagażnika (101,4 cm), oraz nisko umieszczona dolna krawędź (57 cm).

 

W ofercie znalazły się cztery jednostki benzynowe: 1.4/80 KM, 1.6/102 KM, 1.4 TSI/ 140 KM, 1.4 TSI/170 KM, oraz dwa diesle 1.9 TDI/105 Km i 2.0 TDI/ 140 KM. Z mocniejszymi silnikami można zamówić dwusprzęgłową skrzynię DSG.

 

Atutem nowego modelu jest bogate wyposażenie już w podstawowej wersji: 6 poduszek powietrznych, ABS, półautomatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD oraz elektrycznie regulowane szyby i lusterka. W opcji oferowany jest m.in. panoramiczny, dwuczęściowy, otwierany szklany dach. Najtańszy Volkswagen Golf Variant (z silnikiem 1.4/80 KM) ma kosztować 62 490 zł.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty