Lektura do poduszki

Redakcja
Poduszka powietrzna napełnia się w czasie krótszym niż 50 milisekund. To mniej niż mgnienie oka.

Do podłączenia urządzeń pirotechnicznych, takich jak poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, poduszki chroniące

Fot: Archiwum
Fot: Archiwum

kolana czy urządzenia chroniące pieszych,  w razie wypadku służą specjalistyczne złącza. To od nich zależy właściwy czas reakcji systemu poduszek i napinaczy.

Światowy rynek poduszek powietrznych i innych systemów zabezpieczeń to dziś wielki biznes. Spece od motoryzacji doskonale orientują się co od wymagań rynków lokalnych, z których każdy ma własną charakterystykę. Ameryka Północna była pierwszym kontynentem, na którym poduszki powietrzne weszły do masowej produkcji w latach 70. XX wieku. Jednak ich stosowanie stało się powszechne dopiero w następnej dekadzie. Inaczej rozwijał się rynek europejski, gdzie poduszki powietrzne przyjmowały się dość powoli. Wielki boom to lata 90., kiedy to zaczęto montować je powszechnie nawet w tanich

Fot: Archiwum
Fot: Archiwum

samochodach i z podstawowym wyposażeniem. Obecnie niemal w każdym samochodzie standardowo montuje się kilka poduszek chroniących pasażera, w tym poduszki boczne, chroniące kolana i kurtyny. Poduszki powietrzne są dzisiaj stosowane w Europie powszechniej niż w USA. W luksusowych modelach samochodów sprzedawanych w Europie Zachodniej można znaleźć nawet do 30 poduszek powietrznych.

W krajach szybko rozwijających się relatywnie mniej samochodów jest wyposażanych w systemy bezpieczeństwa i są to zwykle poduszki kierowcy i niekiedy pasażera. Również pasy bezpieczeństwa częściej mają mechaniczne napinacze, a nie pirotechniczne. Pomimo mniejszego zainteresowania użytkowników systemami bezpieczeństwa, właśnie na rynki wschodzące stawiają producenci i dostawcy.

Fot: Archiwum
Fot: Archiwum

Jednym z krajów, w których wprowadzono rygorystyczne przepisy dotyczące standardów

 bezpieczeństwa jest Brazylia., gdzie już w roku 2012  wszystkie samochody musiały być wyposażone w poduszki powietrzne. Producenci liczą jednak przede wszystkim na rynek chiński, gdzie stale rośnie sprzedaż samochodów i wymagania klientów. Przyczynia się także do tego trendu chińska wersja europejskiego testu NCAP, a bez dobrych not dotyczących bezpieczeństwa trudno o sukces na tak ogromnym rynku.

Złącza specjalistyczne są stosowane do podłączania urządzeń pirotechnicznych, takich jak poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty