Motocykl MO4 był wyposażony w silnik typu SO1 o pojemności skokowej 0,125 litra,

produkowany w Państwowych Zakładach Lotniczych numer 3 we Wrocławiu, a później w WSK, również we Wrocławiu.
Jednoślad miał bardzo małą masę własną, ponieważ jego konstrukcja była prosta. Pojazd nie miał akumulatora, a tylne koło było sztywno mocowane w ramie. Miał tylko jedno siedzenie dla kierowcy.
Prezentowany w poznańskim Muzeum Motoryzacji egzemplarz pochodzi z ostatniej serii MO4, gdyż w 1953 r. wprowadzono do produkcji wersję zmodernizowaną jako model MO5.
Zenon Dutkiewicz, Automobilklub Wielkopolski
- Zawodnik Automobilkubu Wielkopolski zdobył na tym motocyklu tytuł Mistrza Polski. Jest to jedyny, jak dotychczas, tytuł najlepszego zawodnika w kraju wywalczony przez przedstawiciela naszej organizacji motoryzacyjnej.
Muzeum Motoryzacji...
... zaprasza pięć dni w tygodniu, w niedziele, wtorki, środy, piątki i soboty od godziny 10 do 16. Grupy mogą korzystać z pomocy przewodnika, który zapozna je ze szczegółami historii prezentowanych pojazdów. Wizyty grup zamawia się telefonicznie: (61) 84 76 359.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?