Teraz już za niewiele ponad 4 tys. złotych mogą kupić prosto z fabryki motocykl polskiej produkcji i to nie byle jaki - legendarną wuefemkę.

Oczywiście nie jest to pojazd powalający na kolana nowoczesnymi rozwiązaniami czy oszałamiającymi osiągami, ale za to za zaledwie kilka tysięcy złotych otrzymujemy nowy i z całą pewnością nietuzinkowy motocykl.
Wskrzeszeniem jednośladu, którego produkcja zakończyła się w połowie lat 60., zajęło się kilku zapalonych motocyklistów, dawniej związanych z oryginalną wuefemką. Składają oni w Polsce motocykl na bazie podzespołów sprowadzanych z Białorusi. Na razie w ciągu miesiąca powstaje zaledwie kilkanaście maszyn, ale wkrótce liczba ta ma sięgnąć 80.
Do napędu wuefemki służy silnik o pojemności skokowej 125 ccm, oferowany w kilku wariantach mocy - 10, 12 lub 13 KM. Podstawowy model dostępny jest w dwóch odmianach - miejskiej i szosowo-terenowej. Ta ostatnia posiada wyższe zawieszenie i nieco agresywniejszy styl.
W przygotowaniu jest ponadto mniejsza maszyna z silnikiem o pojemności 50 ccm i prędkością ograniczoną do 45 km/h, którą dorosłe osoby będą mogły podróżować bez prawa jazdy kategorii A. W przypadku niepełnoletnich wymagana będzie karta motorowerowa.
Włodzimierz Gąsiorek, główny pomysłodawca i realizator projektu WFM, wyjaśnia, iż polskie motocykle w dużej mierze skierowane są do młodych odbiorców. Będą oni mogli szlifować na tych jednośladach swoje umiejętności i zdobywać doświadczenie zanim przesiądą się na mocne i szybkie maszyny zagranicznych firm.
Na razie wuefemki można kupić w zasadzie wyłącznie "na telefon" lub za pośrednictwem Internetu (www.wfm
. pl). Rozpoczynają się jednak prace nad budową sieci dealerskiej - zgłosiło się już ponad 50 firm zainteresowanych sprzedażą tego motocykla. Brakuje także sieci serwisowej - producenci zapewniają, iż w razie awarii są gotowi w każdej chwili przyjechać do klienta, jednocześnie z nieukrywaną dumą dodają, iż do tej pory nie było takiej konieczności.
Dane techniczne
Silnik jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem, o poj. 125 ccm i mocy ~10 - 13 KM przy 5400 - 6000 obr./min (w zależności od układu wydechowego) Rama rurowa stalowa typu kołyskowego skrzynia 4-biegowa Zawieszenie: przednie koło - amortyzatory teleskopowe z tłumieniem olejowym; tylne koło - wahacz i podwójne amortyzatory gazowe hamulce bębnowe Waga około 86 kg.

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?