Działająca w latach 1929-1963 marka Borgward słynęła z produkcji efektownie stylizowanych aut o niezłych osiągach. Niestety firma popadła w kłopoty finansowe, które doprowadziły do jej bankructwa. Borgward został wskrzeszony w 2008 r. przez Christiana Borgwarda, wnuka założyciela marki, który nawiązał współpracę z chińskimi inwestorami.
Pierwszy model - Borgward BX7 - pojawił się na chińskim rynku w 2016 r. Połączył modną stylizację nadwozia i wnętrza, z przestronnością oraz mocnym silnikiem 2.0 (224 KM, 300 Nm). W kolejnym roku dołączył do niego mniejszy o rozmiar Borgward BX5. Z motorem 1.8 (190 KM, 280 Nm).
Podczas salonu IAA we Frankfurcie Borgward zaprezentował Isabella Concept - wizję limuzyny o wyglądzie czteroosobowego coupe. Karoseria o długości pięciu metrów i szerokości 1,9 m sygnalizuje, że auto celuje w górną półkę.
Prototyp jest bezpośrednim nawiązaniem do Borgwarda Isabella (1954-1962), będącego najbardziej popularnym modelem marki, który w momencie premiery uchodził za najnowocześniejszy samochód z Niemiec. Trzeba przyznać, że wówczas 75 KM i możliwość rozpędzania uzyskiwania 130 km/h robiło piorunujące wrażenie. Produkowany w tym czasie Mercedes W 120 w bazowej wersji oferował zaledwie 52 KM.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi
Współczesny Borgward Isabella próbuje czerpać pełnymi garściami z legendy poprzednika. Łączy futurystyczną stylizację z atrakcyjnie urządzonym wnętrzem. Dostępu do niego bronią przesuwane drzwi - brak słupka środkowego ułatwia wsiadanie do wnętrza. Obecnie Borgward walczy o klientów w Chinach. Nie można jednak wykluczyć, że zaprezentowanie prototypu we Frankfurcie jest początkiem europejskiej ekspansji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?