Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Le Mans 24. Wielki pech Kubicy i sukces polskiego zespołu

Tomasz Szmandra (AIP)
Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2!Fot. Inter Europol Competition
Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2!Fot. Inter Europol Competition
Nieprawdopodobnego wręcz pecha miała ekipa WRT z Robertem Kubicą w składzie, kiedy na niespełna jedno okrążenie przed metą słynnego dobowego maratonu w Le Mans w samochodzie awarii uległ czujnik przepustnicy. To pozbawiło ją pewnego zwycięstwa w klasie LMP2. Za to polski team Inter Europol Competition z Kubą Śmiechowskim za kierownicą finiszował na znakomitym 5. miejscu w tej kategorii i 10. w klasyfikacji generalnej!
Nieprawdopodobnego wręcz pecha miała ekipa WRT z Robertem Kubicą w składzie, kiedy na niespełna jedno okrążenie przed metą słynnego dobowego maratonu
Nieprawdopodobnego wręcz pecha miała ekipa WRT z Robertem Kubicą w składzie, kiedy na niespełna jedno okrążenie przed metą słynnego dobowego maratonu w Le Mans w samochodzie awarii uległ czujnik przepustnicy.

Fot. WRT

Załogę nr 41 w składzie: Robert Kubica, Louis Deletraz i Yifey Ye dzieliło jedynie około 12 km od upragnionej mety i sukcesu, który miał zapoczątkować nowy rozdział w karierze naszego najlepszego kierowcy wyścigowego w historii. Niestety, stało się inaczej, bo wyścigi samochodowe i w ogóle sport motorowy wiążą się także z tak przykrymi niespodziankami. Przekonała się o tym m.in. ekipa Toyoty, która w ostatnich latach jest niepokonana w klasyfikacji generalnej tego prestiżowego wyścigu. W 2016 roku to właśnie członkowie japońskiego zespołu dosłownie płakali, gdy na ostatnim okrążeniu awaria pozbawiła ich niemal pewnego zwycięstwa na rzecz Porsche.

Mimo, że załoga z Kubicą w składzie nie została nawet sklasyfikowana w wyścigu (zgodnie z regulaminem samochód musi przejechać linię mety) belgijska ekipa WRT i tak świętowała wygraną w swoim debiucie we francuskim klasyku. Druga załoga belgijskiego zespołu (nr 31): Robin Frijns, Ferdinand Habsburg i Charles Milesi długo prowadziła w wyścigu, ale problem z podnośnikiem w czasie pit stopów oznaczał spadek za bliźniaczy pojazd kolegów z teamu. Wówczas nikt nie przypuszczał, że finałowe okrążenie odwróci tę kolejność...

„Przegranie wyścigu w taki sposób, w jaki my przegraliśmy, nie jest miłe – ale jest jak jest. Gratulacje dla naszego siostrzanego samochodu i zespołu. Nasz wyścig był pod górkę, mieliśmy parę problemów, ale byliśmy w stanie objąć prowadzenie i później nastąpił ten ostateczny cios. Myślę, że przeżyliśmy prawie wszystko, co Le Mans może przynieść” - tłumaczył wyraźnie zasmucony Kubica.

Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2!Fot. Inter Europol Competition
Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2!

Fot. Inter Europol Competition

Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2! Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande zostali jednocześnie sklasyfikowani na wysokiej, 10. pozycji w klasyfikacji generalnej, na 61 załóg, które stanęły na starcie wyścigu na Circuit de la Sarthe. Ten doskonały wynik został osiągnięty w zaledwie czwartym starcie zespołu w Mistrzostwach Świata Endurance, czwartym występie samochodem marki Oreca i trzecim starcie w wyścigu 24h Le Mans.

W klasyfikacji generalnej czwarty raz z rzędu triumfowała Toyota, ale po raz pierwszy najlepsza okazała się załoga: Kamui Kobayashi, Mike Conway i José María López.

Le Mans 24h. Po wyścigu powiedzieli:

Kuba Śmiechowski: „Jestem niezwykle dumny z tego, co udało się osiągnąć naszemu zespołowi w ten weekend. Przez całe 24 godziny nie mieliśmy żadnych problemów technicznych, co pokazuje, jak dobrze byliśmy przygotowani i ile wysiłku włożył cały zespół. Poświęciliśmy mnóstwo czasu na przygotowanie, ale warto było. Bardzo dziękuję całemu zespołowi za ten wspaniały wynik”.

Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2!Fot. Inter Europol Competition
Na pocieszenie fanów znad Wisły, Polski zespół Inter Europol Competition zajął znakomite piąte miejsce w klasie LMP2!

Fot. Inter Europol Competition

Alex Brundle: „Trzeci występ zespołu w Le Mans i finisz w czołowej piątce. Cały zespół i każdy z osobna wykonał niesamowitą pracę. Muszę wymienić tu moich kolegów z załogi, a szczególnie Kubę, który dał z siebie wszystko, gdy było to konieczne i pojechał fantastycznie swoje zmiany. To był strasznie trudny wyścig w zmiennych warunkach. Wspaniale jest widzieć, jak wszyscy są szczęśliwi z osiągniętego wyniku”.

Renger van der Zande: „Jestem bardzo dumny z całego zespołu. Przez cały czas wyścigu nie mieliśmy praktycznie żadnych problemów. Ogromnie się cieszę, że stosunkowo niewielki zespół LMP2 z Polski osiągnął tak znakomity wynik w czołowej piątce w tym wielkim wyścigu. To pokazuje, że nie musisz być wielkim, aby osiągać sukcesy w sporcie motorowym”.

Sascha Fassbender (team manager): „To wspaniały rezultat dla naszego zespołu. Samochód był perfekcyjnie przygotowany i jechał bez problemów przez całe 24 godziny. Wszystkie postoje przebiegły idealnie. Kierowcy spisali się fantastycznie, szczególnie w deszczu w pierwszej fazie wyścigu i nieco później, gdy Kuba imponująco pojechał na mokrym torze na slickach, co potem okazało się bazą znakomitego wyniku. Ogromnie dziękuję wszystkim w zespole. Jestem bardzo szczęśliwy”.

WYNIKI 89. 24 HEURES DU MANS
1. Mike Conway/Kamui Kobayashi/José María López (GB/J/RA) Toyota GR010 Hybrid 371 okr.
2. Sébastien Buemi/Kazuki Nakajima/Brendon Hartley (CH/J/NZ) Toyota GR010 Hybrid -2 okr.
3. André Negrão/Nicolas Lapierre/Matthieu Vaxivière (BR/F/F) Alpine A480-Gibson -4 okr.
4. Pipo Derani/Franck Mailleux/Olivier Pla (BR/F/F) Glickenhaus 007 LMH -4 okr.
5. Ryan Briscoe/Romain Dumas/Richard Westbrook (AUS/F/GB) Glickenhaus 007 LMH -7 okr.
6. Robin Frijns/Ferdinand Habsburg/Charles Milesi (NL/A/F) Oreca 07-Gibson -8 okr.
7. Sean Gelael/Tom Blomqvist/Stoffel Vandoorne (RI/GB/B) Oreca 07-Gibson -8 okr.
8. Julien Canal/Will Stevens/James Allen (F/GB/AUS) Oreca 07-Gibson -9 okr.
9. Wayne Boyd/Alex Lynn/Paul Di Resta (GB) Oreca 07-Gibson -10 okr.
10. Jakub Śmiechowski/Renger van der Zande/Alex Brundle (PL/NL/GB) Oreca 07-Gibson -11 okr. (5. LMP2).

Zobacz także: Jeep Compass w nowej odsłonie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty