Nowy model motocykla Suzuki noszący oznaczenie GSX-R1000K7 zdominował rywalizację w inauguracyjnej rundzie Motocyklowych Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych, która w miniony weekend odbyła się na legendarnym torze w Le Mans we Francji.
Wyścig wystartował w sobotnie popołudnie, a zakończył się po upływie doby w niedzielę. Dwa zgłoszone motocykle zespołu Suzuki Endurance Racing Team (SERT) odniosły podwójne
zwycięstwo w tym trudnym 24-godzinnym wyścigu.
Druga załoga zespołu SERT w składzie William Costes/Guillaume Dietrich/Max Neukirchner przekroczyła linię mety w niedzielę o godzinie 15.00, po przejechaniu 818 okrążeń, pokonując różnicą niespełna 1 minuty i 20 sekund załogę aktualnych mistrzów świata w składzie Vincent Philippe/Matthieu Lagrive/Julien Da Costa.
Trzecie miejsce zajął zespół Kawasaki Motor France, który pokonał 817 okrążeń, a na czwartej pozycji uplasowała się załoga zespołu Yamaha.
Załoga SERT numer 1 prowadziła po starcie, tocząc przez długi czas zacięty pojedynek z załogą Yamahy. Druga załoga SERT jechała na 3. miejscu przed zespołem Kawasaki France. Liderzy narzucili bardzo szybkie tempo i stopniowo powiększali przewagę nad rywalami, która w niedzielę rano wynosiła już więcej niż 1 okrążenie, gdy drobny problem z przewodem olejowym spowodował nieplanowany postój w boksach i stratę czasu.
Wtedy druga załoga Suzuki GSX-R1000 objęła prowadzenie, które utrzymywała przez 3 godziny, gdy naprawiony Suzuki numer 1 powrócił na pozycję lidera. Jednak załoga "dwójki" nie poddała się i odzyskała prowadzenie, gdy do zakończenia rywalizacji pozostało niespełna 2 godziny. Klasyfikacja nie uległa już zmianie aż do mety i w ten sposób zespół Suzuki odniósł podwójne zwycięstwo w Le Mans.
Wyniki wyścigu:
1. SERT 2 - Costes/ Dietrich/ Neukirchner (Suzuki GSX-R1000K7) - 818 okrążeń
2. SERT 1 - Philippe/ Da Costa/ Lagrive (Suzuki GSX-R1000) - 818 okrążeń
3. Kawasaki Motor France - Plater/ Mazuecos/ Giabbani (Kawasaki) - 817 okrążeń
4. Yamaha GMT 94 - Gimbert/ Checa/ Four (Yamaha) - 811 okrążeń
5. Yamaha Austria Racing - Jerman/ Scarnato/ Cudlin (Yamaha) - 810 okrążeń
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?