Sytuacja taka jest wynikiem zmiany przepisów dotyczących sprowadzania aut z państw członkowskich UE. Od 28 maja tego roku samochody powypadkowe, które wjeżdżają na

terytorium Polski "o własnych siłach", muszą posiadać rejestracje z czerwonym paskiem. Koszty ich uzyskania są dwukrotnie wyższe od tych, jakich wymaga zdobycie tablic z paskiem żółtym. Te ostanie upoważniają do wwozu pojazdu jedynie na lawecie.
Cieszy to producentów lawet, na które popyt w ostatnich miesiącach wzrósł dwukrotnie. Klienci indywidualni preferują wypożyczanie. Przy tak dużej liczbie chętnych zdobycie lawety nie jest jednak łatwe. Brakuje ich w wypożyczalniach, których właściciele niejednokrotnie nie przyjmują nowych zamówień, bo terminy starych są ciągle przedłużane. Wzrosły także ceny udostępniania sprzętu.
Najwięcej nowych lawet zamawiają komisy, ale i one muszą długo czekać na ich dostarczenie. Zapasy w fabrykach skończyły się bowiem, a te zjeżdżające z linii montażowej sprzedają się jak świeże bułeczki.
Zwiększony popyt na lawety będzie zapewne trwał dopóty, dopóki polscy urzędnicy nie stworzą przepisów np. opodatkowujących tego typu transport. Tymczasem "laweciarze" mogą cieszyć się wolnością. I zyskami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie