Lawetowy interes

(mp)
Od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej nastąpił znaczny spadek popytu na nowe samochody. Kwitnie także sprzedaż lawet.

Sytuacja taka jest wynikiem zmiany przepisów dotyczących sprowadzania aut z państw członkowskich UE. Od 28 maja tego roku samochody powypadkowe, które wjeżdżają na

Lawetowy interes

terytorium Polski "o własnych siłach", muszą posiadać rejestracje z czerwonym paskiem. Koszty ich uzyskania są dwukrotnie wyższe od tych, jakich wymaga zdobycie tablic z paskiem żółtym. Te ostanie upoważniają do wwozu pojazdu jedynie na lawecie.

Cieszy to producentów lawet, na które popyt w ostatnich miesiącach wzrósł dwukrotnie. Klienci indywidualni preferują wypożyczanie. Przy tak dużej liczbie chętnych zdobycie lawety nie jest jednak łatwe. Brakuje ich w wypożyczalniach, których właściciele niejednokrotnie nie przyjmują nowych zamówień, bo terminy starych są ciągle przedłużane. Wzrosły także ceny udostępniania sprzętu.

 

Najwięcej nowych lawet zamawiają komisy, ale i one muszą długo czekać na ich dostarczenie. Zapasy w fabrykach skończyły się bowiem, a te zjeżdżające z linii montażowej sprzedają się jak świeże bułeczki.

 

Zwiększony popyt na lawety będzie zapewne trwał dopóty, dopóki polscy urzędnicy nie stworzą przepisów np. opodatkowujących tego typu transport. Tymczasem "laweciarze" mogą cieszyć się wolnością. I zyskami.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty