Lancia Lybra

Witold Blady
Ten model Lancii trafił do salonów sprzedaży z niemal rocznym opóźnieniem; w Europie Zachodniej auto zaprezentowano już w lipcu 1999 roku.

|

Lancia Lybra

Lancia Lybra trafiła do salonów sprzedaży z niemal rocznym opóźnieniem; w Europie Zachodniej auto zaprezentowano już w lipcu 1999 roku. Lybra, dostępna jako sedan i kombi, to następca niezbyt popularnej Dedry. Dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia: LS i LX. W tańszej, oznaczonej LS standardem są ABS z EBD, radioodtwarzacz, cztery poduszki gazowe, immobiliser, wspomaganie układu kierowniczego, automatyczna klimatyzacja, centralne ryglowanie zamków sterowane pilotem, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach i podgrzewane lusterka. W lepiej wyposażonej Lybrze LX są poza tym: system audio firmy Bose, elektryczne szyby także w tylnych drzwiach, sterowanie radiem przy kierownicy, skórzana tapicerka, aluminiowe felgi i halogeny. Na liście opcji są lakier metalik, system nawigacyjny, spryskiwacze reflektorów, czujnik deszczu, alarm i telefon komórkowy.
Do wyboru są trzy silniki benzynowe: o pojemności 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l. Wkrótce dołączą do nich także jednostki wysokoprężne JTD. Najmniejszy z silników benzynowych ma moc 103 KM i jest znany z wielu modeli Fiata, m.in. Sieny i Bravy. Tylko Lybra z tym silnikiem jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: LS i LX, mocniejsze silniki można zestawić tylko z bogatszym wyposażeniem LX. Dotyczy to zarówno wersji sedan jak i kombi.
Dwa mocniejsze silniki mają odpowiednio 131 i 154 KM. Mniejszy, o pojemności 1747 cm sześc., znany jest z roadstera Fiata Barchetta, większy - pięciocylindrowy - z najmocniejszej odmiany Fiata Bravo. Nie przewiduje się montowania do Lybry silników widlastych, jak np. 2,5-litrowej jednostki o mocy 190 KM z Alfy 156. Zdaniem przedstawicieli Fiata Lancia ma być autem przede wszystkim eleganckim i komfortowym, najmocniejsze silniki są zarezerwowane dla sportowych Alfa Romeo. Najtańsza Lancia Lybra, sedan z 1,6-litrowym silnikiem w wersji LS kosztuje 74 000 zł, najdroższa wersja, kombi z dwulitrowym silnikiem w wersji LX, to wydatek 94 500 zł.
Dane techniczne

Model1.62.0
Nadwoziesedankombi
SilnikR4R5
Pojemność skokowa (cm sześc.)17471998
Moc maksymalna (KM)131154
Maks. moment obrotowy (Nm)144186
Skrzynia biegówmanualna, pięciobiegowa-
Hamulce przednie/tylnetarczowe/tarczowe-
Średnica zawracania (m)10,510,5
Objętość bagażnika (dm sześc.)420420-1300
Długość (mm)44654465
Szerokość (mm)17451745
Wysokość (mm)14601470
Rozstaw osi (mm)25952595
Masa własna (kg)12501390
Prędkość maksymalna (km/h)185210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)10,79,8

Zużycie paliwa (l/100 km)

Miasto11,814,6
Poza miastem6,37,3
Średnie8,410

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie