Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lancia Lybra

Witold Blady
Ten model Lancii trafił do salonów sprzedaży z niemal rocznym opóźnieniem; w Europie Zachodniej auto zaprezentowano już w lipcu 1999 roku.

|

Lancia Lybra

Lancia Lybra trafiła do salonów sprzedaży z niemal rocznym opóźnieniem; w Europie Zachodniej auto zaprezentowano już w lipcu 1999 roku. Lybra, dostępna jako sedan i kombi, to następca niezbyt popularnej Dedry. Dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia: LS i LX. W tańszej, oznaczonej LS standardem są ABS z EBD, radioodtwarzacz, cztery poduszki gazowe, immobiliser, wspomaganie układu kierowniczego, automatyczna klimatyzacja, centralne ryglowanie zamków sterowane pilotem, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach i podgrzewane lusterka. W lepiej wyposażonej Lybrze LX są poza tym: system audio firmy Bose, elektryczne szyby także w tylnych drzwiach, sterowanie radiem przy kierownicy, skórzana tapicerka, aluminiowe felgi i halogeny. Na liście opcji są lakier metalik, system nawigacyjny, spryskiwacze reflektorów, czujnik deszczu, alarm i telefon komórkowy.
Do wyboru są trzy silniki benzynowe: o pojemności 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l. Wkrótce dołączą do nich także jednostki wysokoprężne JTD. Najmniejszy z silników benzynowych ma moc 103 KM i jest znany z wielu modeli Fiata, m.in. Sieny i Bravy. Tylko Lybra z tym silnikiem jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: LS i LX, mocniejsze silniki można zestawić tylko z bogatszym wyposażeniem LX. Dotyczy to zarówno wersji sedan jak i kombi.
Dwa mocniejsze silniki mają odpowiednio 131 i 154 KM. Mniejszy, o pojemności 1747 cm sześc., znany jest z roadstera Fiata Barchetta, większy - pięciocylindrowy - z najmocniejszej odmiany Fiata Bravo. Nie przewiduje się montowania do Lybry silników widlastych, jak np. 2,5-litrowej jednostki o mocy 190 KM z Alfy 156. Zdaniem przedstawicieli Fiata Lancia ma być autem przede wszystkim eleganckim i komfortowym, najmocniejsze silniki są zarezerwowane dla sportowych Alfa Romeo. Najtańsza Lancia Lybra, sedan z 1,6-litrowym silnikiem w wersji LS kosztuje 74 000 zł, najdroższa wersja, kombi z dwulitrowym silnikiem w wersji LX, to wydatek 94 500 zł.
Dane techniczne

Model1.62.0
Nadwoziesedankombi
SilnikR4R5
Pojemność skokowa (cm sześc.)17471998
Moc maksymalna (KM)131154
Maks. moment obrotowy (Nm)144186
Skrzynia biegówmanualna, pięciobiegowa-
Hamulce przednie/tylnetarczowe/tarczowe-
Średnica zawracania (m)10,510,5
Objętość bagażnika (dm sześc.)420420-1300
Długość (mm)44654465
Szerokość (mm)17451745
Wysokość (mm)14601470
Rozstaw osi (mm)25952595
Masa własna (kg)12501390
Prędkość maksymalna (km/h)185210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)10,79,8

Zużycie paliwa (l/100 km)

Miasto11,814,6
Poza miastem6,37,3
Średnie8,410
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty