|
Lancia Lybra trafiła do salonów sprzedaży z niemal rocznym opóźnieniem; w Europie Zachodniej auto zaprezentowano już w lipcu 1999 roku. Lybra, dostępna jako sedan i kombi, to następca niezbyt popularnej Dedry. Dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia: LS i LX. W tańszej, oznaczonej LS standardem są ABS z EBD, radioodtwarzacz, cztery poduszki gazowe, immobiliser, wspomaganie układu kierowniczego, automatyczna klimatyzacja, centralne ryglowanie zamków sterowane pilotem, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach i podgrzewane lusterka. W lepiej wyposażonej Lybrze LX są poza tym: system audio firmy Bose, elektryczne szyby także w tylnych drzwiach, sterowanie radiem przy kierownicy, skórzana tapicerka, aluminiowe felgi i halogeny. Na liście opcji są lakier metalik, system nawigacyjny, spryskiwacze reflektorów, czujnik deszczu, alarm i telefon komórkowy.
Do wyboru są trzy silniki benzynowe: o pojemności 1,6 l, 1,8 l i 2,0 l. Wkrótce dołączą do nich także jednostki wysokoprężne JTD. Najmniejszy z silników benzynowych ma moc 103 KM i jest znany z wielu modeli Fiata, m.in. Sieny i Bravy. Tylko Lybra z tym silnikiem jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: LS i LX, mocniejsze silniki można zestawić tylko z bogatszym wyposażeniem LX. Dotyczy to zarówno wersji sedan jak i kombi.
Dwa mocniejsze silniki mają odpowiednio 131 i 154 KM. Mniejszy, o pojemności 1747 cm sześc., znany jest z roadstera Fiata Barchetta, większy - pięciocylindrowy - z najmocniejszej odmiany Fiata Bravo. Nie przewiduje się montowania do Lybry silników widlastych, jak np. 2,5-litrowej jednostki o mocy 190 KM z Alfy 156. Zdaniem przedstawicieli Fiata Lancia ma być autem przede wszystkim eleganckim i komfortowym, najmocniejsze silniki są zarezerwowane dla sportowych Alfa Romeo. Najtańsza Lancia Lybra, sedan z 1,6-litrowym silnikiem w wersji LS kosztuje 74 000 zł, najdroższa wersja, kombi z dwulitrowym silnikiem w wersji LX, to wydatek 94 500 zł.
Dane techniczne
Model | 1.6 | 2.0 |
Nadwozie | sedan | kombi |
Silnik | R4 | R5 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1747 | 1998 |
Moc maksymalna (KM) | 131 | 154 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 144 | 186 |
Skrzynia biegów | manualna, pięciobiegowa | - |
Hamulce przednie/tylne | tarczowe/tarczowe | - |
Średnica zawracania (m) | 10,5 | 10,5 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 420 | 420-1300 |
Długość (mm) | 4465 | 4465 |
Szerokość (mm) | 1745 | 1745 |
Wysokość (mm) | 1460 | 1470 |
Rozstaw osi (mm) | 2595 | 2595 |
Masa własna (kg) | 1250 | 1390 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,7 | 9,8 |
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto | 11,8 | 14,6 |
Poza miastem | 6,3 | 7,3 |
Średnie | 8,4 | 10 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?