Lampka kontrolna ciśnienia oleju

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. M.Pobocha
Fot. M.Pobocha
Jeżeli auto miało kilku właścicieli i duży przebieg licznikowy może się zdarzyć, że lampka kontrolna oleju zaczyna świecić przy obrotach biegu jałowego.

Jeżeli samochód miał kilku właścicieli i duży przebieg licznikowy może się zdarzyć, że gdy jednostka napędowa osiąga obroty biegu jałowego, lampka kontrolna oleju zaczyna świecić.

Fot. M.Pobocha
Fot. M.Pobocha

 

Jest to stan naturalny, świadczący o dużym zużyciu silnika, w tym w szczególności panewek wału korbowego i łożysk wału rozrządu. Jeżeli jednocześnie występują takie objawy jak: spadek mocy, przedmuchy gazów do skrzyni korbowej oraz dymienie z rury wydechowej, silnik nadaje się do remontu.

 

Znacznie gorzej jest, jeśli niedostateczne ciśnienie oleju występuje w nowej jednostce napędowej. W takim przypadku należy sprawdzić poziom oleju silnikowego. Jeśli jest on zbyt niski, pompa może chwilowo zasysać powietrze. Jeżeli w silniku jest właściwa ilość oleju, a lampka się zapala, wskazuje to na niesprawność, która może doprowadzić do uszkodzenia silnika. W takim przypadku trzeba odwiedzić stację obsługi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty