Lamborghini Aventador SV Roadster. Bez kompromisów

(łs)
Lamborghini Aventador SV Roadster / Fot. LamborghiniKiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W takim wydaniu Aventador Roadster oferuje 750 KM i prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.
Lamborghini Aventador SV Roadster / Fot. LamborghiniKiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W takim wydaniu Aventador Roadster oferuje 750 KM i prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.
Kiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W takim wydaniu Aventador Roadster oferuje 750 KM i prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h.
Lamborghini Aventador SV Roadster / Fot. LamborghiniKiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W
Lamborghini Aventador SV Roadster / Fot. Lamborghini

Kiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W takim wydaniu Aventador Roadster oferuje 750 KM i prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.

Źródłem sił napędowych jest wolnossące 6.5 V12. Wyciśnięto z niego 750 KM przy 8400 obr./min oraz 690 Nm przy 5500 obr./min. Silnik był od początku projektowany z myślą o ekstremalnej jeździe. Świadczy o tym obecność tzw. suchej miski olejowej, która gwarantuje ciągłość smarowania nawet przy skrajnych przeciążeniach bocznych.

Za przenoszenie momentu obrotowego odpowiada zautomatyzowana, 7-stopniowa skrzynia oraz napęd na cztery koła ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji. W aktywnym zawieszeniu znalazły się elektromagnetycznie sterowane amortyzatory.

Lamborghini Aventador SV Roadster / Fot. LamborghiniKiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W
Lamborghini Aventador SV Roadster / Fot. Lamborghini

Kiedy zwykłe Lamborghini to zbyt mało, można wybrać fabrycznie podrasowaną wersję SuperVeloce. W takim wydaniu Aventador Roadster oferuje 750 KM i prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.

Osiągi są imponujące. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.

Producent nie poprzestał na podkręceniu silnika z 700 do 750 KM. Walcząc o jak najlepszą dynamikę i optymalne prowadzenie, inżynierowie ograniczają również masę pojazdu. Aventadora SV Roadster udało się odchudzić o 50 kilogramów. Na lepsze właściwości jezdne pracuje też rozbudowany pakiet aerodynamiczny, który składa się z tylnego spojlera i przeprojektowanych zderzaków z dyfuzorami.

Wytracanie prędkości przebiega w równie ekstremalnym tempie. Współpraca kół w rozmiarze 255/30 ZR20 i 355/25 ZR21 z ceramicznym układem hamulcowym pozwala na zatrzymanie Avendatora z prędkości 100 km/h na dystansie 31 metrów.

Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster powstanie w serii liczącej 500 egzemplarzy. Pierwsze z nich zostaną przekazane zamawiającym na początku przyszłego roku. Na samochód bez wyposażenia dodatkowego trzeba przygotować ponad dwa miliony złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty