Źródłem sił napędowych jest wolnossące 6.5 V12. Wyciśnięto z niego 750 KM przy 8400 obr./min oraz 690 Nm przy 5500 obr./min. Silnik był od początku projektowany z myślą o ekstremalnej jeździe. Świadczy o tym obecność tzw. suchej miski olejowej, która gwarantuje ciągłość smarowania nawet przy skrajnych przeciążeniach bocznych.
Za przenoszenie momentu obrotowego odpowiada zautomatyzowana, 7-stopniowa skrzynia oraz napęd na cztery koła ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji. W aktywnym zawieszeniu znalazły się elektromagnetycznie sterowane amortyzatory.
Osiągi są imponujące. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.
Producent nie poprzestał na podkręceniu silnika z 700 do 750 KM. Walcząc o jak najlepszą dynamikę i optymalne prowadzenie, inżynierowie ograniczają również masę pojazdu. Aventadora SV Roadster udało się odchudzić o 50 kilogramów. Na lepsze właściwości jezdne pracuje też rozbudowany pakiet aerodynamiczny, który składa się z tylnego spojlera i przeprojektowanych zderzaków z dyfuzorami.
Wytracanie prędkości przebiega w równie ekstremalnym tempie. Współpraca kół w rozmiarze 255/30 ZR20 i 355/25 ZR21 z ceramicznym układem hamulcowym pozwala na zatrzymanie Avendatora z prędkości 100 km/h na dystansie 31 metrów.
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster powstanie w serii liczącej 500 egzemplarzy. Pierwsze z nich zostaną przekazane zamawiającym na początku przyszłego roku. Na samochód bez wyposażenia dodatkowego trzeba przygotować ponad dwa miliony złotych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?