Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ładniejsza seria 6?

(mp)
Wygląd BMW serii 6 od chwili premiery auta w 2003 r. budził kontrowersje. Jednym auto podobało się, inni uważali je za szpetne. Teraz samochód poddano zmianom. Czy na lepsze?

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Modyfikacje nadwozia objęły kształt słupków dolnego wlotu powietrza oraz sam wlot powietrza, który jest szerszy niż wcześniej. Nowe kierunkowskazy pulsują teraz dzięki krystalicznym diodom.

Fot. BMW
Fot. BMW

Standardowe podwójne reflektory biksenonowe ukryte są pod przezroczystym kloszem.

Pierścienie świetlne dają się wykorzystać jako światła dzienne w typowym dla BMW kształcie.

 

Mocniej nakreślono też krawędzie progów. Nowe są kolory

Fot. BMW
Fot. BMW

lakieru metalizowanego "oceaniczny niebieski" i "kosmiczny szary" oraz trzy rodzaje obręczy kół z lekkich stopów.

 

Powierzchni pokrywy bagażnika, znajdującej się pod krawędzią aerodynamiczną, w której umieszczono teraz dodatkowe światło stopu, nadano wklęsłą formę. Wystaje ona nieco mniej,

Fot. BMW
Fot. BMW

przez co nie razi już tak, jak poprzednio. Również wewnętrzna struktura lamp tylnych dostosowana została do przebiegu linii, a wszystkie światła zasilane są jednostką diodową. Linia dolnej krawędzi spojlera tylnego unosi się łagodnie po bokach, przechodząc w zewnętrzne kontury lamp tylnych.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Zadbano też o modernizację wnętrza. Opcjonalnie dostępne są listwy ozdobne ze słojowanego klonu, ciemnej brzozy lub szlifowanego wzdłużnie aluminium. Na zamówienie dostępna jest tapicerka skórzana Pearl w kolorze Chateau Red i Saddle Brown, obejmująca dodatkowo skórzane obicie podłokietników, uchwytów drzwi oraz konsoli środkowej.

 

Wygląd kontrolera iDrive łączący skórę i chrom Pearl Grey odpowiada stylistyce nowych pokręteł.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Po raz pierwszy w tym segmencie pojazdów do napędu oferowany jest silnik wysokoprężny. 3-litrowa, doładowana dwiema turbosprężarkami jednostka z Common Railem trzeciej generacji rozwija moc 286 KM. Gamę silników uzupełniają silniki benzynowe: 8-cylindrowy 4,8 l/367 KM i 6-cylindrowy 3,0 l/272 KM.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Nowością jest 6-biegowa sportowa skrzynia automatyczna (standard w BMW 635d), z  dźwigienkami przy kierownicy. Jej element stanowi przycisk Sport, aktywujący jeszcze szybszą zmianę przełożeń i modyfikujący progresję pedału gazu oraz charakterystykę pracy układu Servotronic przy standardowym układzie kierowniczym.

 

We wszystkich wariantach nowego BMW serii 6 zastosowano układ Brake Energy Regeneration. Jego zadaniem jest wytwarzanie prądu dla urządzeń pokładowych w fazach hamowania silnikiem i hamulcami. Aby wspierać oszczędny styl jazdy, modele ze skrzynią manualną wyposażone są ponadto we wskaźnik punktu zmiany przełożenia.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

2 996

4799

2 993

Moc (KM) przy obr./min

272/b.d.

367/6300

286/4400

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

320/2750-3000

490/3400

580/1750-2250

Przyspieszenie 0-100 km/h coupe/cabrio (s)

6,2/6,7

5,4/5,5

6,3/6,6

Prędkość maksymalna (km/h)

250

250

250

Średnie zużycie paliwa coupe - cabrio (l/100 km)

7,7/7,9* -

8,3/8,1

11,7/10,5* -

12,6/10,9*

6,9* - 7,2*

 * automatyczna skrzynia biegów

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty