Kuzaj Rajdowym Mistrzem Polski

(mp)
Fot. Subaru Poland Rally Team: Leszek Kuzaj został Rajdowym Mistrzem Polski sezonu 2005.
Fot. Subaru Poland Rally Team: Leszek Kuzaj został Rajdowym Mistrzem Polski sezonu 2005.
Udostępnij:
Pasjonująca walka o tytuł mistrzowski w Rajdzie Wawelskim - ostatniej eliminacji sezonu 2005 - trwała do ostatniego kilometra.

 

Na bardzo trudnych, technicznych trasach znanych z dawniej rozgrywanego na Pogórzu Wiśnickim w Beskidzie Wyspowym Rajdu Krakowskiego wytyczone zostały odcinki specjalne. Przed zawodami trzy załogi miały szanse zdobyć mistrzowską szarfę za sezon 2005. Każdej z nich jedynie pokonanie obu pozostałych pretendentów w ostatniej eliminacji sezonu dawało pierwsze miejsce w klasyfikacji końcowej. Załoga Lotos Team Race&Rally, Michał i Grzegorz

Fot. Subaru Poland Rally Team: Leszek Kuzaj został Rajdowym Mistrzem Polski sezonu 2005.
Fot. Subaru Poland Rally Team: Leszek Kuzaj został Rajdowym Mistrzem Polski sezonu 2005.

Bębenkowie w Mitsubishi Lancerze Evo VIII musiała zwyciężyć z obrońcami tytułu, Leszkiem  Kuzajem i Maciejem Szczepaniakiem w Subaru Imprezie oraz Michałem Sołowowem z Maciejem Baranem w Mitsubishi Lancer Evo VIII.

 

Rywalizacja rozpoczęła się widowiskowym prologiem rozgrywanym w nocnej scenerii na asfaltach Mostu Kotlarskiego. Wzdłuż trasy zgromadziły się tłumy kibiców i, wobec nienajlepszego zabezpieczenia, start do tego szczególnego odcinka specjalnego rozpoczął się z półtoragodzinnym opóźnieniem. Zwycięzcą prologu został Sebastian Frycz w Fiacie Punto S1600. Drugi był Tomasz Kuchar startujący Subaru Imprezą, a trzeci Mariusz Pelikański jadący Peugeotem 206 S1600.

 

Prawdziwa rywalizacja rozpoczęła się następnego dnia. Już pierwsza pętla (trzy odcinki) pokazała, że sportowa walka będzie bardzo wyrównana i emocjonująca. Po dwóch OS-ach wyraźną przewagę nad równo jadącymi Michałem i Grzegorzem Bębenkami oraz Michałem Sołowowem z Maciejem Baranem uzyskał Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem. Po kolejnej próbie prowadzenie w rajdzie objął Zbigniew Gabryś. Na drugim miejscu była załoga Lotos Team Race&Rally, na trzecim Michał Sołowow. Do końca pierwszego dnia rajdu trwała walka o utrzymanie przewagi nad rywalami; pod koniec etapu awaria odebrała szanse walki o tytuł mistrzowski Michałowi Sołowowowi, natomiast defekt półosi i bardzo szybka jazda obrońcy tytułu nie pozwoliły utrzymać braciom Bębenkom przewagi nad Leszkiem Kuzajem. Wszystko rozstrzygnęło się ostatniego dnia rajdu. Od początku bardzo szybkie tempo dyktowały trzy załogi. Zbigniew Gabryś walczył o zwycięstwo w rajdzie, Michał i Grzegorz Bębenkowie o pokonanie Leszka Kuzaja. Do końca kolejność się nie zmieniła i ostatecznie rywalizacja skończyła się zdobyciem przez Leszka Kuzaja i Macieja Szczepaniaka tytułów Rajdowych Mistrzów Polski. Na drugim miejscu podium sezonu 2005 stanęli bracie Bębenkowie, a na trzecim Michał Sołowow z Maciejem Baranem.

 

Klasyfikacja Rajdu Wawelskiego:

 

1. Zbigniew Gabryś, Robert Hundla Mitsubishi Lancer Evo VIII

2. Leszek Kuzaj, Maciej Szczepaniak, Subaru Impreza STi, +1,3 s

3. Michał Bębenek, Grzegorz Bębenek, Mitsubishi Lancer Evo VIII, +28,7 s

4. Tomasz Kuchar Jakub Gerber, Subaru Impreza STi, +1min 22,5 s

5. Michał Kościuszko, Jarosław Baran, Suzuki Ignis S 1600, + 2 min 29,5 s

6. Tomasz Czopik, Łukasz Wroński,  Mitsubishi Lancer Evo VIII, + 3 min 27,2 s

7. Michał Sołowow, Maciej Baran, Mitsubishi Lancer Evo VIII, + 5 min 15,0 s

8. Mariusz Stec, Maciej Maciejewski, Mitsubishi Lancer Evo VI, + 5 min 57,0s

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie