Range Rover ma 35 lat. Z tej okazji w Wielkiej Brytanii wypuszczono na rynek wersję limitowaną.

Uważa się, że ta luksusowa odmiana Land Rovera zapoczątkowała modę na eleganckie samochody terenowe. Z Range Rovera korzystali członkowie Rodziny Królewskiej Wielkiej Brytanii.
Range Rover początkowo, od 1970 r., oferowany był z nadwoziem 3-drzwiowym, miał stały napęd na wszystkie koła, reduktor i międzyosiowy mechanizm różnicowy. Napędzany był 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,5 l.
W 1981 r. dodano wersję 5-drzwiową, a od 1993 r. oferowane jest zawieszenie na poduszkach

powietrznych umożliwiających zmianę prześwitu pojazdu.
Największą bodaj zaletą Range Rovera jest wysoki komfort jazdy, luksusowe wykończenie i wyposażenie przy dobrych własnościach pokonywania trudnego terenu. W jego ślady poszli inni producenci aut terenowych, np. Toyota Land Cruiser 100.
W naszym kraju Range Rover z silnikiem benzynowym 4,4 l o mocy 286 KM kosztuje co prawda 350 tys. zł, ale z dieslem 2,7 l/177 KM - o 50 tys. mniej.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?