Królewska terenówka

(pol)
Range Rover ma 35 lat. Z tej okazji w Wielkiej Brytanii wypuszczono na rynek wersję limitowaną.

Range Rover ma 35 lat. Z tej okazji w Wielkiej Brytanii wypuszczono na rynek wersję limitowaną.

Fot. Land Rover
Fot. Land Rover

 

Uważa się, że ta luksusowa odmiana Land Rovera zapoczątkowała modę na eleganckie samochody terenowe. Z Range Rovera korzystali członkowie Rodziny Królewskiej Wielkiej Brytanii.

 

Range Rover początkowo, od 1970 r., oferowany był z nadwoziem 3-drzwiowym, miał stały napęd na wszystkie koła, reduktor i międzyosiowy mechanizm różnicowy. Napędzany był 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,5 l.

 

W 1981 r. dodano wersję 5-drzwiową, a od 1993 r. oferowane jest zawieszenie na poduszkach

Pierwszy Range Rover
Pierwszy Range Rover

powietrznych umożliwiających zmianę prześwitu pojazdu.

Największą bodaj zaletą Range Rovera jest wysoki komfort jazdy, luksusowe wykończenie i wyposażenie przy dobrych własnościach pokonywania trudnego terenu. W jego ślady poszli inni producenci aut terenowych, np. Toyota Land Cruiser 100.

 

W naszym kraju Range Rover z silnikiem benzynowym 4,4 l o mocy 286 KM kosztuje co prawda 350 tys. zł, ale z dieslem 2,7 l/177 KM - o 50 tys. mniej.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty