Nie oznacza to jednak, że kierowcy mogą już na niego wjeżdżać. Teraz nadzór budowlany ma 30 dni na wydanie decyzji o dopuszczeniu go do ruchu. Jednocześnie do użytku oddany ma zostać tunel pod rondem. - Przejazd
podziemny też jest już niemal gotowy, do zrobienia pozostało jeszcze
tylko asfaltowanie dojazdów do tunelu - dodaje Pyclik.
**CZYTAJ TAKŻE
Kraków: rondo Ofiar Katynia przejezdne w październikuKraków: koniec korków na rondzie Ofiar Katynia**
Tymczasem już teraz kierowcy mogą jeździć po całym poziomie "0" - czyli wokół ronda, które zostało uruchomione w sobotę. Estakada nad rondem ma 426 metrów długości (dla porównania estakada na ulicy Nowohuckiej ma 116 metrów). Doliczając najazd i zjazd - cały obiekt ma w sumie 621 metrów długości.
Jak dodają jednak urzędnicy z ZIKiT, w zależności od różnych warunków atmosferycznych, jej długość może zmieniać się nawet o 16 cm. Na wiadukcie są po dwa pasy w każdym kierunku oraz chodnik awaryjny (nie mogą chodzić jednak po nim piesi), co daje łącznie prawie 21 metrów szerokości. W najwyższym punkcie estakada ma 7 metrów wysokości. Będą mogły się po niej poruszać pojazdy o masie nie przekraczającej 50 ton.
Źródło: Gazeta Krakowska
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?