Co dwie godziny w mieście stołecznym Berlinie znika samochód. Stolica po raz kolejny jest najpopularniejszym miejscem działania złodziei samochodów. Według Niemieckiego Stowarzyszenia Ubezpieczycieli (GDV) liczba kradzieży samochodów w Niemczech wzrosła w 2023 roku o prawie 20 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
W całych Niemczech w 2023 roku skradziono 14 585 pojazdów z pełnym ubezpieczeniem. Szkody gospodarcze spowodowane kradzieżą samochodów w Niemczech w 2023 roku oszacowano na ponad 310 milionów euro.
Samochody marki Toyota są obecnie szczególnie popularne wśród złodziei w proporcji na 10 000 w pełni ubezpieczonych pojazdów. Na szczycie listy jest Toyota Land Cruiser 4.generacji. Na drugim miejscu znalazł się Lexus NX 1. generacji, a na trzecim Lexus UX 1. generacji.
Pozostałe miejsca zajął Range Rover Sport 2.generacji (4. miejsce), Kia Stinger 1. generacji (5. miejsce), Toyota RAV 4 4.generacji (6. miejsce), Hyundai Santa Fe 4. generacji (7. miejsce), Jeep Grand Cherokee 4. generacji (8. miejsce), Range Rover 3. generacji (9. miejsce) i Toyota Prius+ 1. generacji (10. miejsce).
Co ciekawe, Volkswagen prowadzi w rankingu skradzionych samochodów w liczbach bezwzględnych. W 2023 roku skradziono łącznie 1810 pojazdów tej marki, nieco mniej niż w roku poprzednim. Na drugim miejscu i ze znacznym wzrostem liczby kradzionych samochodów znajduje się Toyota (w tym Lexus).
Berlin pozostaje również stolicą złodziei samochodów – to tu miała miejsce prawie co trzecia kradzież w całym kraju. W 2023 roku w mieście zniknęło 4266 samochodów z ubezpieczeniem autocasco, czyli o około 46 procent więcej niż w 2022 roku. Statystycznie na każde 10 000 samochodów z autocasco w stolicy przypadają 42 kradzieże, podczas gdy średnia krajowa wynosi zaledwie cztery.
Na drugim miejscu uplasował się Hamburg. Brandenburgia jest krajem związkowym o największym ryzyku kradzieży samochodów. Mieszkańcy Bawarii i Badenii-Wirtembergii nie mają powodów do obaw o swoje pojazdy, te kraje związkowe znajdują się na samym dole rankingu.
W 2023 roku firmy ubezpieczeniowe odnotowały znaczny wzrost liczby skradzionych motorowerów i motorowerów. Ciężarówki, motocykle i traktory były również kradzione zauważalnie częściej niż w 2022 roku.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?