Kościuszko w przedostatniej rundzie Mistrzostw Świata

(ip)
Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
W najbliższy weekend odbędzie się Rajd Sardynii będący przedostatnią rundą Mistrzostw Świata w sezonie 2012. Załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmując obecnie 2. miejsce w stawce PWRC powalczy o zwycięstwo z obecnym liderem klasyfikacji.

Oesy Sardynii są zróżnicowane i wymagające, poprowadzone w większości szybkimi i wąskimi drogami przebiegającymi

Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team

częściowo po płaskim, częściowo po bardziej zróżnicowanym lesistym terenie, obfitującym w widowiskowe water splashe. Trasy są trudne, momentami przecinają je kamienne osuwiska, na których koleiny tworzą się już po pierwszym przejeździe. Fragmenty prowadzące po bardziej miękkim podłożu mogą z kolei być zagrożeniem w czasie obfitych opadów deszczu. Podobnie, jak w przypadku większości rajdów szutrowych, tak i w Rajdzie Sardynii trudność załogom na suchej nawierzchni będą sprawiać też chmury pyłu unoszące się nad trasą po przejeździe samochodów.

„Ostatnio na Sardynii startowałem 4 lata temu, więc praktycznie jest to dla nas nowy rajd. Zmienne o tej porze roku warunki pogodowe na pewno nie będą nam ułatwiały zadania na krętych i wymagających trasach Rajdu Sardynii. To dla nas przedostatnia w tym sezonie okazja do powalczenia o zwycięstwo z prowadzącym w naszej stawce Benito Guerrą. Będziemy musieli jechać bardzo szybko i bardzo precyzyjnie, bo zaplanowana trasa nie pozostawia miejsca na jakikolwiek błąd. Mam nadzieję, że nasze auto wytrzyma trudy sardyńskich szutrów, a nam dopisze szczęście w walce o kolejne punkty na drodze do tytułu Mistrza Świata.” – powiedział Michał Kościuszko.

W trakcie Rajdu Sardynii zawodnicy przejadą 16 odcinków specjalnych na dystansie 306,04 km oesowych. Po zapoznaniu i odcinku kwalifikacyjnym w regionie Gallura, w czwartek 18 października po południu załogi dwukrotnie przejadą usytuowany w pobliżu bazy rajdu w Olbii oes Terranova o długości 28,14 km. Piątkowe przejazdy skoncentrują się wokół serwisu w Sassami, a rozpoczną oesem Monte Lerno. Liczący 29,68 km długości odcinek obejmuje spektakularny Micky`s Jump. Po nim zawodnicy pojadą odcinki Castelsardo i Tergu-Osilo. Ten ostatni po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC. W sobotę zawodnicy pojadą trzy oesy poprowadzone przez tereny leśne: Monte Acuto, Coiluna i Monti di Ala. W niedzielę załogi przejadą dwa krótkie, bo liczące 8,24 km odcinki na terenach położonych na północny-zachód od bazy rajdu w Olbii. Tradycyjna meta w Porto Cervo planowana jest o godz. 12:45 czasu lokalnego w niedzielę, 21 października. Z powodów finansowych niedzielne zmagania nie obejmą w tym roku 50-kilometrowego odcinka specjalnego Monte Olia-Terranova.

Rajd Włoch (Sardynii) w kalendarzu WRC pojawił się w roku 1973, stając się i pozostając do dziś jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu dzięki trudnym odcinkom gromadzącym rzesze fanów. Do roku 2004 baza rajdu znajdowała się w San Remo na wybrzeżu Morza Śródziemnego, a etapy prowadziły wąskimi i trudnymi górskimi drogami Ligurii oraz szutrowymi trasami Toskanii. W roku 2004 rajd przeniesiono na Sardynię, a jego bazę do Olbii, portowego miasta położonego na północy wyspy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty