Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus. Produkcja części samochodowych zagrożona

Stanisław Rochowicz
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem. Fot. Volkswagen
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem. Fot. Volkswagen
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

W większości przypadków, fabryki produkujące części motoryzacyjne nadal działają. Jak wiemy, sytuacja ta zmienia się z dnia na dzień, a tendencją jest raczej zamykanie zakładów niż wznawianie ich pełnej pracy. Zaledwie w przypadku niespełna 12% fabryk, produkcja odbywa się w tym samym rytmie, co przed kryzysem.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

  

Trzy czwarte producentów już teraz dostrzega poważne lub niewielkie problemy z powodu ograniczenia zamówień przez kontrahentów.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

W pytaniu o przewidywany popyt na produkty możemy zaobserwować smutną, acz przewidywalną sytuację. Żaden z producentów biorących udział w ankiecie nie ma złudzeń, w kolejnych miesiącach wyniki sprzedaży będą spadać.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

Pocieszający jest fakt, że niemal wszyscy producenci wprowadzili działania ochronne w swoich zakładach.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Wprowadzenie pracy zdalnej jest popularnym sposobem na zastopowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wprowadzenie tej metody pracy nie zawsze jest możliwe w przypadku zakładów produkcyjnych. Niemniej, producenci części chętnie korzystają z tej metody wszędzie, gdzie jest to możliwe.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Przewidywania zbyt daleko wybiegające w przyszłość przy tak dynamicznie rozwijającej się sytuacji nie mają sensu. Właśnie dlatego, zapytano producentów o ich poziom produkcji, biorąc pod uwagę wyłącznie marzec. Jak widać z ankiety już teraz spadki są bardzo widoczne.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Większość producentów nie odczuwa póki co braku rąk do pracy spowodowanego bezpośrednio przez odmowę pracy przez pracowników.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Niestety już teraz pojawiają się problemy z dostawami towarów lub surowców. Ponad jedna czwarta producentów obecnie doświadcza co najmniej „znacznych” problemów na tym polu.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Producenci nie mają złudzeń, że czekają ich problemy z zamówieniami od dystrybutorów. Zaledwie 7% ankietowanych uważa, że poziom realizacji zamówień dystrybutorów nie obniży się.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Kolejny trudny temat w branży produkcyjnej to potencjalna redukcja etatów. Co dziesiąty producent myśli o tym już teraz. Każdy kolejny miesiąc kryzysu będzie skłaniać kolejnych producentów do zwalniania pracowników.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Rozwiązaniem problemów na pewno nie będzie Tarcza Antykryzysowa.  Producenci są bowiem sceptyczni wobec rozwiązań proponowanych przez rząd w jej ramach. Zapowiedzi działań zawarte w projekcie ustawy o tzw. Tarczy Antykryzysowej nie przypadły do gustu większości ankietowanych.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

W pytaniu o rynki, na których producenci spodziewają się największych strat, poza krajowym ankietowani wskazywali najczęściej Włochy oraz Niemcy.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty