Koronawirus. Produkcja części samochodowych zagrożona

Stanisław Rochowicz
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem. Fot. Volkswagen
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem. Fot. Volkswagen
Udostępnij:
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

W większości przypadków, fabryki produkujące części motoryzacyjne nadal działają. Jak wiemy, sytuacja ta zmienia się z dnia na dzień, a tendencją jest raczej zamykanie zakładów niż wznawianie ich pełnej pracy. Zaledwie w przypadku niespełna 12% fabryk, produkcja odbywa się w tym samym rytmie, co przed kryzysem.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

  

Trzy czwarte producentów już teraz dostrzega poważne lub niewielkie problemy z powodu ograniczenia zamówień przez kontrahentów.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

W pytaniu o przewidywany popyt na produkty możemy zaobserwować smutną, acz przewidywalną sytuację. Żaden z producentów biorących udział w ankiecie nie ma złudzeń, w kolejnych miesiącach wyniki sprzedaży będą spadać.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

Pocieszający jest fakt, że niemal wszyscy producenci wprowadzili działania ochronne w swoich zakładach.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Wprowadzenie pracy zdalnej jest popularnym sposobem na zastopowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Wprowadzenie tej metody pracy nie zawsze jest możliwe w przypadku zakładów produkcyjnych. Niemniej, producenci części chętnie korzystają z tej metody wszędzie, gdzie jest to możliwe.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Przewidywania zbyt daleko wybiegające w przyszłość przy tak dynamicznie rozwijającej się sytuacji nie mają sensu. Właśnie dlatego, zapytano producentów o ich poziom produkcji, biorąc pod uwagę wyłącznie marzec. Jak widać z ankiety już teraz spadki są bardzo widoczne.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Większość producentów nie odczuwa póki co braku rąk do pracy spowodowanego bezpośrednio przez odmowę pracy przez pracowników.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Niestety już teraz pojawiają się problemy z dostawami towarów lub surowców. Ponad jedna czwarta producentów obecnie doświadcza co najmniej „znacznych” problemów na tym polu.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Producenci nie mają złudzeń, że czekają ich problemy z zamówieniami od dystrybutorów. Zaledwie 7% ankietowanych uważa, że poziom realizacji zamówień dystrybutorów nie obniży się.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Kolejny trudny temat w branży produkcyjnej to potencjalna redukcja etatów. Co dziesiąty producent myśli o tym już teraz. Każdy kolejny miesiąc kryzysu będzie skłaniać kolejnych producentów do zwalniania pracowników.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

Rozwiązaniem problemów na pewno nie będzie Tarcza Antykryzysowa.  Producenci są bowiem sceptyczni wobec rozwiązań proponowanych przez rząd w jej ramach. Zapowiedzi działań zawarte w projekcie ustawy o tzw. Tarczy Antykryzysowej nie przypadły do gustu większości ankietowanych.

To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych,
To już trzecia ankieta, którą w ostatnim czasie przeprowadził branżowy portal MotoFocus.pl. Tym razem po dystrybutorach i warsztatach samochodowych, przyszła pora na producentów części motoryzacyjnych. Niestety, wyniki ankiety nie napawają optymizmem.

Dane: MotoFocus.pl

 

W pytaniu o rynki, na których producenci spodziewają się największych strat, poza krajowym ankietowani wskazywali najczęściej Włochy oraz Niemcy.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie