Korobacz testował motocykl Moto2

(red) źródło: Mototarget
Fot. Media4Racing
Fot. Media4Racing
Mateusz Korobacz ma za sobą jednodniowy test japońskiego motocykla Moriwaki w barwach startującego w Mistrzostwach Świata Moto2 zespołu QMMF.
Fot. Media4Racing
Fot. Media4Racing

20-latek z Poznania, lider klasyfikacji generalnej motocyklowych mistrzostw Polski (WMMP) klasy Junior Superstock 600, w środę spędził wspólnie z katarskim zespołem QMMF dzień na hiszpańskim torze Motorland Aragon, pokonując ponad trzydzieści okrążeń na motocyklu Moriwaki (W Polsce dosiada Yamahy YZF-R6). Korobacz, który w Aragonii testował już na początku roku przygotowując się do sezonu w WMMP, był pod wielkim wrażeniem prototypu kategorii Moto2, którego dosiadł w środę przy temperaturze powietrza przekraczającej czterdzieści stopni.

**CZYTAJ TAKŻE

Korobacz zwycięża w klasie Superstock 600WMMP: Korobacz zwycięża czwarty raz z rzędu

**

Test możliwy był dzięki wakacyjnej przerwie w mistrzostwach świata, przed kolejną rundą MotoGP, Grand Prix Czech w Brnie, która odbędzie się w następny weekend. Zespół QMMF wystawiany przez katarską Federację Motoryzacyjną, organizującą także pierwszą rundę MŚ, Grand Prix Kataru, kierowany jest przez Hiszpana Luisa Solano i reprezentowany przez dwóch zawodników: Hiszpana Ricky'ego Cardusa oraz Mashela Al Naimi z Kataru.

W MŚ Moto2 używane są maszyny dysponujące mocą ok. 125 koni mechanicznych na tylnym kole, identyczne dla wszystkich zawodników silniki z modelu Honda CBR600RR oraz opony Dunlop. Choć moc maksymalna jest tylko o kilkanaście koni mechanicznych większa niż w motocyklu, którym Korobacz ściga się na co dzień, maszyna Moto2, ważąca zaledwie 135 kilogramów, jest aż o blisko 40 kg lżejsza, a przy tym oferuje niemalże nieograniczony zakres modyfikacji ustawień podwozia.

Mateusz Korobacz:
"Ten motocykl wymaga zupełnie innego stylu jazdy niż maszyny produkcyjne. Musiałem niemalże nauczyć się jeździć od nowa, ponieważ konieczne były inne punkty i styl hamowania, linie przejazdów przez zakręty oraz pozycja za kierownicą. Maszyna Moto2 to coś zupełnie innego, ale wymaga bardzo wielu okrążeń, aby się jej nauczyć. Z okrążenia na okrążenie robiliśmy postępy, ale czeka nas jeszcze sporo pracy. Duże wrażenie zrobiło na mnie prowadzenie i lekkość z jaką motocykl Moriwaki można przerzucać z zakrętu w zakręt. Reaguje natychmiast jednak nie mogę powiedzieć, że prowadzi się łatwo. Z podwoziem można zrobić niemal wszystko, ze zmianą geometrii, kąta główki ramy i zachowania sprzęgła włącznie, więc po każdej serii okrążeń wprowadzaliśmy modyfikacje ustawień. Zespół nie podał mi co prawda ostatecznych czasów okrążeń, ale nie o to dzisiaj chodziło. Najważniejsze, że ekipa była zadowolona z mojej jazdy i naszej współpracy. To było niesamowite doświadczenie."

Luis Solano:
"Test był ważnym doświadczeniem dla Mateusza oraz całego zespołu. Jeden dzień to niewiele, ale jesteśmy zadowoleni, ponieważ Mateusz poradził sobie bardzo dobrze i robił postępy z okrążenia na okrążenie, choć motocykl Moto2 nie jest łatwy w opanowaniu. To całkowicie wyścigowa maszyna. Silnik nie jest wyjątkowo mocny, ale podwozie nie różni się znacząco od tych używanych w MotoGP i wymaga wielu okrążeń, aby je zrozumieć."

Pojawiają się plotki jakoby Mateusz Korobacz miał zastąpić z lepszym skutkiem Łukasza Wargalę, którego występ w Moto2 okazał się być druzgocącą porażką. Czy tym razem nasz rodak poradzi sobie lepiej na tak wysokim poziomie rywalizacji?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty