Kontrola pojazdu

Redakcja
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Samochód wymaga okresowej kontroli technicznej: przeglądów technicznych dopuszczających do ruchu, kontroli naprawczo serwisowe i codziennych

Każdy samochód wymaga okresowej kontroli technicznej. Oprócz przeglądów technicznych dopuszczających pojazd do ruchu, przeprowadza się też kontrole naprawczo serwisowe i codzienne - mówi Jerzy Inowolski rzeczoznawca samochodowy "Rzeczoznawcy-PZM" S.A.

 

Przeglądy serwisowe trzeba przeprowadzać tam, gdzie są wykonywane rzetelnie. W okresie gwarancji należy wykonywać naprawy serwisowe pojazdu w autoryzowanych stacjach obsługi danej marki, które wykonują je zgodnie z zaleceniami producenta.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Po okresie gwarancji, np. jeśli trzeba wymienić pasek rozrządu czy przeprowadzić diagnostykę silnika warto korzystać ze wspomnianych stacji, ponieważ mamy pewność o zastosowaniu właściwej technologii naprawy, zamontowaniu oryginalnych części zamiennych lub zamienników dopuszczonych przez producenta pojazdu.

 

W sektorze usług motoryzacyjnych mamy również całą sieć warsztatów rzemieślniczych, ale w tym przypadku proponuję, jak wspomniałem na wstępie, korzystać jedynie ze sprawdzonych warsztatów, które dbają o swój wizerunek poprzez rzetelne wykonywanie napraw.

Każda stacja, autoryzowana czy rzemieślnicza ponosi odpowiedzialność za świadczone usługi i zastosowane do napraw części, dlatego też przestrzegam, aby nie zapominać o pisemnej formie zlecania zakresu naprawy. Nierzadko kopia zlecenia jest jedynym naszym dokumentem, na podstawie którego możemy dochodzić od stacji roszczeń w związku z reklamacją za nieprawidłowo wykonaną naprawę czy uszkodzoną część.

 

Na zestawie wskaźników znajdują się kontrolki, które po włączeniu zapłonu (pierwsze położenie kluczyka) powinny się wyświetlić. Kontrolki w kolorach czerwonym, pomarańczowym oraz zielonym, informują wstępnie kierowcę o stanie technicznym pojazdu.  Wielu kierowców nie przywiązuje do nich wagi, a przecież kontrolki w kolorze czerwonym informują kierowcę o braku ciśnienia oleju, wzroście temperatury czy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Jeżeli choć jedna z nich nie zgaśnie po uruchomieniu silnika, oznacza to niesprawność jednego ze wspomnianych układów. Ignorowanie tych sygnałów może mieć przykre konsekwencje w trwałej niesprawności naszego pojazdu i kosztownej naprawie.

 

Zalecam raz w tygodniu kontrolę stanu oleju w silniku czy poziomu płynu w zbiorniku spryskiwacza i w razie potrzeby ich uzupełnienie.

 

Przed zakupem pojazdu na rynku wtórnym, warto upewnić się co do jego stanu technicznego. Można skorzystać z fachowej wiedzy niezależnego rzeczoznawcy, który poza określeniem stanu technicznego powie nam o wykonanych naprawach blacharskich i podpowie czy wybrany przez nas pojazd jest godny polecenia czy też nie.

 

Reasumując, stosowanie się do zaleceń producenta pojazdu, wykonywanie regularnych przeglądów oraz usuwanie usterek po ich wykryciu, uchroni nas przed nieoczekiwanymi niespodziankami i pozwoli cieszyć się z użytkowania naszego pojazdu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty