Kontrola drogowa. Za ciężki, za długi i za szeroki

Mariusz Michalak / GITD
Fot. GITD
Fot. GITD
Prawie wszystkie normy dotyczące tonażu i wymiarów przekraczał zestaw przewożący koparkę gąsienicową. Ciężarówka z ładunkiem ważyła blisko 48 ton zamiast przepisowych 40 ton. Była też za długa o 2 metry i za szeroka o ponad pół metra. Nieprawidłowości ujawnili funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Transport koparki gąsienicowej na potrzeby własne zatrzymali inspektorzy ITD z Gniezna na krajowej 92-ce pomiędzy Poznaniem a Wrześnią. Wymiary maszyny wskazywały, że zespół pojazdów prawdopodobnie jest przeładowany.

Ciężarówka została skierowana do punktu umożliwiającego kontrolę jej rzeczywistej masy i nacisków osi na drogę. Zestaw z przewożonym ładunkiem ważył 47,65 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Nacisk podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę wynosił 23,6 tony, czyli o 4,6 tony za dużo. Niewłaściwe były również wymiary zespołu pojazdów z koparką. Zestaw był za długi o 2 metry i za szeroki o 65 centymetrów.

Kierujący okazał inspektorom do kontroli zezwolenie kategorii V na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym. Jednak w tym przypadku, m.in. ze względu na przekroczony nacisk podwójnej osi napędowej ciągnika na drogę, powinien mieć zezwolenie kat. VII. Ciężarówkę skierowano na parking strzeżony do momentu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Inspektorzy wszczęli wobec przewoźnika drogowego postępowania administracyjne. Grozi mu kara w wysokości 15 tys. 500 zł. Kierującego ukarano mandatem.

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty