[b]Zanosiło się na to od dawna. Fiat Auto Poland**zakończyłprodukcję modelu Palio Weekend, tym samym skreślając go z oferty sprzedaży na czas nieokreślony.**[/b]
Zakończenie produkcji w tyskich zakładach Fiat Auto Poland nastąpiło pod koniec maja. Według Bogusława Cieślara, rzecznika firmy, powodem zaprzestania produkcji był mały popyt na to auto.
W zeszłym roku udało się sprzedać 1,9 tys. sztuk. W najlepszych dla Palio Weekend latach 1998-1999 z salonów wyjeżdżało cztery razy więcej modeli.
Fiat Auto Poland przystąpił do produkcji tych samochodów w 1997 r., inwestując około 50 mln dolarów. Na początku zainteresowanie modelem było ogromne. Na odbiór samochodu trzeba było czasem czekać tygodniami. Planowano eksport Palio do Rosji, ale na drodze stanął kryzys finansowy w państwie naszych wschodnich sąsiadów.
W momencie gdy spadło zainteresowanie Palio w wersji sedan, wstrzymano produkcję tego modelu w Polsce. Obecnie Palio sedan już pod nazwą Albea jest importowany z tureckich zakładów Fiata.
Nie udało się utworzyć w Polsce europejskiej bazy produkcyjnej modelu Palio w wersji kombi, czyli właśnie auta Palio Weekend. W ciągu niespełna ośmiu lat na eksport trafiło tylko 5 tys. Palio Weekend z polskiej fabryki Fiata, co stanowi 1/7 całej produkcji tych aut w naszym kraju.
Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Rozstanie z Palio koncern z Turynu może osłodzić sobie rekordowymi wynikami sprzedaży modelu Panda, który jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów w Europie, w tym również w Polsce.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?