Koniec silników spalinowych. Padła konkretna data!

Mariusz Michalak
Fot. Kamil Rogala
Fot. Kamil Rogala
Dziś szybciej można dostać u producentów aut nowy pojazd elektryczny niż auto z klasycznym napędem spalinowym. Nad tymi drugimi pojazdami zbierają się czarne chmury,

Koniec silników spalinowych

7 lub 8 czerwca 2022 roku Parlament Europejski będzie głosował za dopuszczeniem na rynek od 2035 r. samochodów wyłącznie bezemisyjnych. W praktyce oznacza to, żejeśli prawo wejdzie w życie, na rynku europejskim przestaną pojawiać się nowe benzyniaki i diesle.

Niektórzy producenci nie chcą czekać na nowe regulacje i decydują, że przejdą na napędy elektryczne do 2030 r. Tak zamierza zrobić no. Volvo.**

Samochody hybrydowe i elektryczne w Europie

W pierwszym kwartale 2022 r. udział pojazdów hybrydowych z napędem elektrycznym w rynku zwiększył się, osiągając 25,1% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w Unii Europejskiej (zwiększenie udziału z 20,9% w pierwszym kwartale 2021 r.).

W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wzrosła również całkowita liczba rejestracji nowych pojazdów ładowanych elektrycznie (BEV + PHEV). Udział samochodów w pełni elektrycznych prawie podwoił się w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku - obecnie stanowią one 10,0% wszystkich sprzedanych pojazdów - wyprzedzając hybrydy typu plug-in (PHEV) , które stanowią 8,9% rynku UE.

Z kolei pojazdy z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi kontynuowały spadek udziału w rynku. Mimo to w UE nadal dominowały rejestracje samochodów zasilanych tradycyjnymi paliwami kopalnymi, których łączny udział wyniósł 52,8%.

Samochody na benzynę i olej napędowy w Europie

Od stycznia do marca 2022 roku rejestracje samochodów z silnikami wysokoprężnymi w całej UE kontynuowały tendencję spadkową, odnotowując ostre załamanie (-33,2%) i osiągając liczbę 378 009 sztuk. W rezultacie udział w rynku samochodów z silnikami diesla zmniejszył się o 5,3 punktu procentowego w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Wszystkie rynki UE odnotowały znaczące spadki, w tym cztery główne: Francja (-44,1%), Włochy (-39,2%), Hiszpania (-30,8%) i Niemcy (-20,2%).
Podobnie w tym samym okresie udział w rynku samochodów benzynowych znacznie skurczył się - z 40,8% do 36,0%. Pomimo tego spadku, samochody benzynowe pozostały najpopularniejsze pod względem ilościowym (808 039 sztuk).

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty