Koniec sezonu

Tadeusz Suchomski
Fot. Grzegorz Gałasiński: Aby móc cieszyć się letnimi przejażdżkami należy zadbać o motocykl jesienią.
Fot. Grzegorz Gałasiński: Aby móc cieszyć się letnimi przejażdżkami należy zadbać o motocykl jesienią.
Udostępnij:
Koniec sezonu oznacza konieczność przygotowania motocykla do przezimowania.

Należy przy tym pamiętać o kilku istotnych zabiegach.

 

Najpierw należy motocykl dokładnie umyć - zwłaszcza miejsca między poszczególnymi żeberkami cylindra - opłaci się to w letnie upały. Sprawdzamy też stan każdego filtra powietrza.

Kontrolujemy stopień zużycia kół zębatych przekładni łańcuchowej i w razie potrzeby wymieniamy. Łańcuch napędowy myjemy w benzynie nieetylizowanej i smarujemy smarem grafitowym. Oglądamy stan bieżnika obu kół i sprawdzamy naciąg szprych.

 

Fot. Grzegorz Gałasiński: Aby móc cieszyć się letnimi przejażdżkami należy zadbać o motocykl jesienią.
Fot. Grzegorz Gałasiński: Aby móc cieszyć się letnimi przejażdżkami należy zadbać o motocykl jesienią.

Do najczęstszych skutków złego przechowywania motocykla należą deformacje opon. Najgorzej jest wtedy gdy motocykl stoi długo jedynie na bocznej podpórce, wówczas ryzyko deformacji opon jest bardzo duże. Wymieniamy smar w łożyskach kół, sprawdzamy zużycie klocków hamulcowych, tarcz lub szczęk. Należy również przesmarować oś wahacza i sprawdzić, czy z amortyzatorów nie wycieka olej.

 

Akumulator wyjmujemy i myjemy obudowę, uzupełmiamy poziom elektrolitu i ładujemy. Końcówki instalacji służące do połączenia akumulatora pokrywamy preparatem WD-40. Raz na miesiąc rozładowujemy akumulator za pomocą żarówki (3V) po czym ładujemy zgodnie z instrukcją akumulatora.

 

Części aluminiowe i chromowane należy pokryć środkami konserwującymi lub wazeliną techniczną. Lakier konserwujemy pastą woskową. Do zbiornika paliwa wlewamy paliwo ,,pod korek’’. W tym przypadku zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że przy pełnym zbiorniku unikniemy tworzenia się poduszek powietrznych przez co chronimy zbiornik przed korozją. Druga szkoła twierdzi, że benzyna pozostawiona długo w zbiorniku powoduje zniszczenie np. podkładki pod korek lub podkładki pod kranikiem a niewielki wyciek paliwa potrafi uszkodzić lakier motocykla. Stawiamy motocykl ,,na stopki’’, a pod tylny wahacz podkładamy podpórkę tak, aby oba koła nie dotykały podłoża. Następnie przykrywamy go płótnem, a nie folią plastikową, która nie przepuszcza powietrza, więc skrapla się w niej para wodna.

 

Tak zakonserwowany motocykl nie ulegnie zniszczeniu podczas postoju i po odkonserwowaniu w nowym sezonie nie sprawi przykrych niespodzianek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie