Gdy pojawiło się na rynku, nazwano je Baby Lambo, bo było mniejszą wersję Murcielago. Ostatni egzemplarz nosi numer 14022 i jest to Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante, a więc dwumiejscowy roadster. To głównie dzięki temu modelowi, włoski wytwórca supersamochodów, teraz należący do Volkswagena, zwiększył produkcję z 250 do 2000 aut rocznie.
Następcą Gallardo będzie Lamborghini Cabrera.
Lamborghini Gallardo miało pięciolitrowy silnik V10 o mocy od 500 do 570 KM zależnie od wersji, napęd na obie osie (poza wersją LP550-2) i sześciobiegową skrzynię ręczną lub sekwencyjną. W 2005 r. pojawił się roadster, nazywany Spyder, a w 2007 r. wersja Superleggera. Ten samochód miał wiele elementów z włókna węglowego, był więc lżejszy od zwykłego Gallardo, ale też mocniejszy, bo jego silnik rozwijał 530 KM.
Ostatnie wersje, z których starano się wycisnąć jak najlepsze osiągi i prowadzenie na torze to Super Trofeo Stradale i Gallardo Squadra Corse. To najszybsze drogowe Gallardo. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse waży 1340 kg, o 70 kg mniej niż zwykłe, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,4 s. i może jechać z prędkością 320 km/h. Ceramiczne hamulce są standardem.
Dwóch Gallardo jako radiowozów używa dziś włoska policja drogowa. Pełnią służbę na autostradach. Lamborghini Gallardo startowało też w wyścigach, w kategorii GT3.
Lamborghini od założenia firmy w 1963 r. wyprodukowało 30 tys. aut. Gallardo stanowiło niemal połowę z nich.
(DKO)
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?