Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koncepcyjny Volkswagen Beetle R

(ip)
Garbus jest jednym z trzech najpopularniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek powstały. Sprzedano już 22,5 mln egzemplarzy. W sierpniu do salonów w Polsce trafiła jego trzecia generacja, zaprojektowana całkowicie od nowa. Podczas trwających we Frankfurcie targów samochodowych, niemiecki producent zaprezentował koncepcyjną wersję tego pojazdu o nazwie Beetle R.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Tak jak Golf R i Scirocco R, także wersja "R" Beetle powstała poza bramami zakładów w Wolfsburgu, mianowicie w halach należącej do Volkswagena spółki Volkswagen R GmbH. Beetle R Concept jest jeszcze modelem studyjnym. Jednak kto zna Beetla 2.0 TSI (200 KM) wie, jakie możliwości tkwią w tym nowym modelu. Beetle R mógłby śmiało konkurować pod względem potencjału mocy z Golfem R i Scirocco R.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Beetle od dziś w sprzedażyPrezentacja nowego Volkswagena Beetle w Berlinie [GALERIA]

**

Prezentowany Beetle R Concept pokryty jest lakierem Seriousgrey. Model studyjny wyposażono w 20-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, jakie montowane są również w Golfie R i Scirocco R, jednak tam średnica obręczy wynosi 18 i 19 cali. Pod pięcioma potrójnymi ramionami ukryte są niebieskie zaciski hamulcowe.

Styliści zmodyfikowali zderzaki, które są teraz o 30 mm szersze. Z przodu moduł zderzaka składa się z 3 wlotów powietrza pokrytych czarnym lakierem. Środkowy otwór dostarcza powietrze do chłodnicy, podczas gdy dwa boczne służą do chłodzenia hamulców. Przedni czarny spojler jest wykonany jako płaski splitter. Tego typu rozwiązania są zazwyczaj stosowane w samochodach wyścigowych. Aby utrzymać optymalną temperaturę silnika także w ekstremalnych warunkach, w masce silnika z prawej i lewej strony wykonano otwory wentylacyjne.

W tylnym zderzaku widoczne są wyloty powietrza, które obejmują także dyfuzor w dolnej części zderzaka. Wraz z ozdobionym czarną krawędzią tylnym spojlerem, znacznie większym niż w seryjnych modelach, gwarantuje idealny docisk tylnej osi. Układ wydechowy zakończony jest dwoma chromowanymi, podwójnymi końcówkami.

Po bokach zderzaki przechodzą w samonośne błotniki, które są o 15 milimetrów szersze, niż w wersji standardowej. Progi pokryte są czarnym, błyszczącym lakierem i posiadają chromowaną listwę. Takim samym lakierem pokryty jest dach, przylegająca do niego górna część tylnej pokrywy, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki w drzwiach.

Jak we wszystkich modelach "R", wnętrze jest w pełni zgodne ze sportowym charakterem samochodu. Kubełkowe fotele obszyte są czarną skóra Nappa z

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

wytłoczonym logo R. Szwy są w kolorze niebieskim Space.

Błyszczący, czarny lakier zastosowany na zewnątrz, został użyty także we wnętrzu, między innymi w aplikacjach na tablicy rozdzielczej oraz elementach ozdobnych wokół dźwigni zmiany biegów. Zegary mają formę typową dla modeli "R". Na środku, jak w samochodach sportowych, umieszczono obrotomierz, dodatkowe wskaźniki - nad konsolą środkową. Listwy progowe zdobi logo R. Na pedałach znajdują się nakładki ze szczotkowanego aluminium.

Jeśli pojazd spotka się z dobrym przyjęciem ze strony zwiedzających salon we Frankfurcie, najprawdopodobniej trafi do sprzedaży jeszcze w 2012 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty