Kombi segmentu C. Przegląd polskiego rynku

Wojciech Frelichowski
Volkswagen GolfPojemność bagażnika (l): 605 (1620)Cena wersji podstawowej (zł): 67 990 Fot. Volkswagen
Volkswagen GolfPojemność bagażnika (l): 605 (1620)Cena wersji podstawowej (zł): 67 990 Fot. Volkswagen
W dzisiejszych czasach auta typu kombi muszą oferować o wiele więcej, niż tylko duża pojemność bagażnika. Sprawdzamy, jak wypadają kombi z segmentu C.
Volkswagen GolfPojemność bagażnika (l): 605 (1620)Cena wersji podstawowej (zł): 67 990 Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf

Pojemność bagażnika (l): 605 (1620)
Cena wersji podstawowej (zł): 67 990

Fot. Volkswagen

Samochody w nadwoziu kombi zdobyły popularność w latach 50. XX wieku, głównie w Stanach Zjednoczonych. Ich zalety szybko poznali jednak również klienci europejscy. Największym atutem był bagażnik - większy niż w innych typach aut, a do tego łatwo dostępny.

Dziś liczy się już nie tylko pojemność bagażnika, bo kombi są pojazdami o dużej funkcjonalności, z szeregiem przemyślnych rozwiązań podwyższających ich użyteczność, jak np. skrytki pod podłogą bagażnika czy relingi dachowe umożliwiające montaż boksu dachowego albo uchwytu na rower.

Obecnie auto z nadwoziem kombi ma w ofercie prawie każda marka, chcąca liczyć się w globalnym rynku sprzedaży.

[b]W kolejności alfabetycznej przedstawiamy krajową ofertę aut klasy niższej średniej (segment C)[/b]


Dacia Logan MCVPojemność bagażnika (l): 573 (1518)Cena wersji podstawowej (zł): 33 900 Fot. Dacia
Dacia Logan MCV

Pojemność bagażnika (l): 573 (1518)
Cena wersji podstawowej (zł): 33 900

Fot. Dacia

Dacia Logan MCV

Pierwsza generacja tego modelu weszła na rynek w 2007 roku. Budowa auta jest oparta o wydłużoną płytę podłogową z Dacii Logan w wersji sedan, jednak w porównaniu do niej jest model MCV pierwszej generacji był dłuższy o 270 mm. Dzięki temu w aucie tym może być przewożonych 5 lub też 7 osób. Druga generacja zadebiutowała w połowie 2013 roku. Od wersji sedan jest dłuższa o 145 mm. W gamie jednostek napędowych oferowane są dwa silniki benzynowe, jeden zasilany LPG oraz dwa wysokoprężne. Pojemność bagażnika to 573 l.


Ford FocusPojemność bagażnika (l): 490 (1516)Cena wersji podstawowej (zł): 66 690 Fot. Ford
Ford Focus

Pojemność bagażnika (l): 490 (1516)
Cena wersji podstawowej (zł): 66 690

Fot. Ford

Ford Focus

Jeden z najbardziej popularnych samochodów flotowych. Dotyczy to zarówno obecnej, trzeciej generacji, jak i poprzednika. W obecnej postaci Focus jest obecny na rynku od 2010 roku, a w 2014 roku auto przeszło sporą modyfikację, m.in. zmieniono przedni pas nadwozia, a także wnętrze. Focus wyróżnia się na tle konkurencji bardzo dużą liczbą wersji silnikowych (jest ich aż 15). Pojemność bagażnika wynosi 490 litrów.


Honda CivicPojemność bagażnika (l): 624 (1668)Cena wersji podstawowej (zł): 71 600 Fot. Honda
Honda Civic

Pojemność bagażnika (l): 624 (1668)
Cena wersji podstawowej (zł): 71 600

Fot. Honda

Honda Civic

Aktualnie na rynku jest dziewiąta generacja Hondy Civic (w produkcji od 2011 r.). Natomiast w wersji kombi auto jest produkowane od końca 2013 roku. Civic w wersji kombi(Tourer)  wyróżnia się na tle konkurencji dość awangardowym nadwoziem. Bagażnik ma pojemność 624 litrów, ale do tej wartości wliczany jest także schowek pod podłogą. Minusem auta są tylko dwie wersje silnikowe.


Hyundai i30Pojemność bagażnika (l): 528 (1642)Cena wersji podstawowej (zł): 66 300 Fot. Hyundai
Hyundai i30

Pojemność bagażnika (l): 528 (1642)
Cena wersji podstawowej (zł): 66 300

Fot. Hyundai

Hyundai i30

To pierwszy model koreańskiej marki, który jest opracowany pod europejskiego klienta. Po raz pierwszy model ten został zaprezentowany na początku 2007 roku. W 2011 roku wprowadzono do produkcji drugą generację tego auta, która po trzech latach doczekała się faceliftingu. Głównym elementem jest mocno zaakcentowany, sześciokątny grill. Silnikowo auto ma po trzy jednostki benzynowe i wysokoprężne. Pojemność bagażnika wynosi 528 litrów.  


Kia cee'dPojemność bagażnika (l): 528 (1550)Cena wersji podstawowej (zł): 56 990 Fot. Kia
Kia cee'd

Pojemność bagażnika (l): 528 (1550)
Cena wersji podstawowej (zł): 56 990

Fot. Kia

Kia cee'd

Koreański bestseller handlowy. Na rynku jest od 2006 roku, zaprojektowany w Europie dla europejskich klientów. Auto korzysta z tej samej płyty podłogowej i wielu podzespołów co Hyundai i30. W 2012 r. do produkcji trafiła druga generacja tego modelu. Jak dotąd cee'd odniósł największy sukces w historii marki Kia. Często jest wybierany przez firmy flotowe. Trafił też do polskiej policji. W wersji kombi auto ma bagażnik o pojemności 528 litrów.


Mercedes CLA Shooting BrakePojemność bagażnika (l): 495 (1354)Cena wersji podstawowej (zł): 126 900 Fot. Mercedes-Benz
Mercedes CLA Shooting Brake

Pojemność bagażnika (l): 495 (1354)
Cena wersji podstawowej (zł): 126 900

Fot. Mercedes-Benz

Mercedes CLA

Auto pojawiło się w 2013 roku i jest wersją sedan Mercedesa A. Jednak ma bardziej prestiżowy charakter. Na początku tego roku do sedana dołączyło kombi o nazwie Shooting Brake. W tej odmianie auto ma bardziej dynamiczny wygląd niż jego czterodrzwiowa wersja. Pojemność bagażnika CLA kombi wynosi 495 litrów.


Opel AstraPojemność bagażnika (l): 500 (1550)Cena wersji podstawowej (zł): 59 900 Fot. Opel
Opel Astra

Pojemność bagażnika (l): 500 (1550)
Cena wersji podstawowej (zł): 59 900

Fot. Opel

Opel Astra

Jeden z najbardziej popularnych modeli niemieckiej marki. Obecnie na rynku jest Astra czwartej generacji (fabryczne oznaczenie J), która została wprowadzona do sprzedaży na początku 2010 r. W połowie 2012, przeprowadzono modernizację. Zmiany zaszły z przodu i tyłu: pojawiły się nowe zderzaki oraz odświeżono osłonę chłodnicy. Kolejne drobne modyfikacje nastąpiły w 2014 r. Astra w wersji kombi ma bagażnik o pojemności 500 litrów.


Peugeot 308Pojemność bagażnika (l): 556 (1606)Cena wersji podstawowej (zł): 70 500 Fot. Peugeot
Peugeot 308

Pojemność bagażnika (l): 556 (1606)
Cena wersji podstawowej (zł): 70 500

Fot. Peugeot

Peugeot 308 II

Wbrew panującym w motoryzacji kanonom na powiększanie gabarytów aut, model 308 jest mniejszy od swojego poprzednika - 308 I. Nadwozie jest krótsze o 23 mm (ma 4253 mm), węższe o 11 mm (1804) i o 41 mm niższe (1457 mm). Jednak rozstaw osi wydłużono o 12 mm do 2620 mm. W nazewnictwie francuskiej marki wersja kombi nosi tradycyjne oznaczenie SW. Bagażnik ma pojemność 556 litrów.


Renault MeganePojemność bagażnika (l): 524 (1600)Cena wersji podstawowej (zł): 66 250 Fot. Renault
Renault Megane

Pojemność bagażnika (l): 524 (1600)
Cena wersji podstawowej (zł): 66 250

Fot. Renault

Renault Megane

Na rynku jest od 20 lat. Obecnie produkowana jest trzecia generacja tego modelu, która zadebiutowała w 2008 roku. Wersja nadwoziowa kombi jest dostępna od 2009 roku i nosi nazwę Grandtour. Jest dłuższa od wersji hatchback o 265 mm, zaś rozstaw osi większy tylko o 60 mm. W 2012 roku Megane przeszło delikatny facelifting, a także zmodernizowano silniki. Jeśli chodzi o bagażnik wersji kombi to ma on pojemność 524 litrów.

Warto zobaczyć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie (GALERIA)


Seat LeonPojemność bagażnika (l): 587 (1470)Cena wersji podstawowej (zł): 59 100 Fot. Seat
Seat Leon

Pojemność bagażnika (l): 587 (1470)
Cena wersji podstawowej (zł): 59 100

Fot. Seat

Seat Leon ST

Hiszpańska odmiana Volkswagena Golfa. W wersji kombi auto zadebiutowało dopiero w 2013 roku, w rok po rozpoczęciu produkcji trzeciej generacji Leona. Samochód jest aż 26 cm dłuższy niż pięciodrzwiowy hatchback, a jego bagażnik ma pojemność 587 litrów. Podobnie jak w przypadku jego niemieckiego kuzyna do wyboru jest spora paleta silników.


Skoda OctaviaPojemność bagażnika (l): 610 (1740)Cena wersji podstawowej (zł): 62 100 Fot. Skoda
Skoda Octavia

Pojemność bagażnika (l): 610 (1740)
Cena wersji podstawowej (zł): 62 100

Fot. Skoda

Skoda Octavia

Sprzedażowy hit czeskiej marki. Dotyczy to również wersji kombi, która jest obecna od 1997 roku, czyli rok po wprowadzenia Octavi I. Aktualnie na rynku jest trzecia generacja tego modelu produkowana od 2013 roku. Tak jak poprzedniczki obecna wersja może się poszczycić rekordową pojemnością bagażnika - aż 610 litrów. Zaletą jest również spora gama silników.


Toyota AurisPojemność bagażnika (l): 600 (1658)Cena wersji podstawowej (zł): 67 900 Fot. Toyota
Toyota Auris

Pojemność bagażnika (l): 600 (1658)
Cena wersji podstawowej (zł): 67 900

Fot. Toyota

Toyota Auris

Model zastąpił Corollę w wersji hatchback na początku 2007 roku. Wersja kombi pojawiła sie dopiero wraz z debiutem drugiej generacji tego modelu (2012 r.), która jest nadal obecna na rynku. Wiosną tego roku Aurisa poddano modernizacji. Zmieniono stylizację przedniej części nadwozia, a w kabinie zastosowano lepsze materiały. Zmodernizowano również jednostki napędowe. Pojemność bagażnika w wersji kombi to 600 litrów.


Volkswagen GolfPojemność bagażnika (l): 605 (1620)Cena wersji podstawowej (zł): 67 990 Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf

Pojemność bagażnika (l): 605 (1620)
Cena wersji podstawowej (zł): 67 990

Fot. Volkswagen

Volkswagen Golf

Uważany za protoplastę klasy kompakt jest produkowany od 1974 roku. Jest najpopularniejszym modelem niemieckiej marki. Aktualnie na rynku jest siódma generacja Golfa (od 2012 r.). Samochód prezentuje wysoki poziom technologiczny i jakościowy. Od dawna też Golfy słyną z szerokiej gamy dostępnych silników. Obecnie jest ich 10 (sześć benzynowych i cztery wysokoprężne). Wersja kombi, o nazwie Variant, ma bagażnik o pojemności 605 litrów.

[b]Oferta [b][b]aut klasy niższej średniej (segment C)[/b] na polskim rynku:[/b][/b]

Model

Silniki (KM)

Pojemność bagażnika (l)

Cena wersji podstawowej (zł)

Dacia Logan MCV

1.2 (73)
1.2 LPG (74)
0.9 (90)
1.5 dCi (75)
1.5 dCi (90)


573 (1518)

33 900

Ford Focus

1.6 (85)
1.0 (100)
1.0 (125)
1.6 (105)
1.6 (120)
1.5 (150)
1.5 (182)
2.0 (250)
1.5 TDCi (95)
1.6 TDCi (95)
1.5 TDCi (105)
1.6 TDCi (115)
1.5 TDCi (120)
2.0 TDCi (150)
2.0 TDCi (185)


490 (1516)

66 690

Honda Civic

1.8 (142)
1.6 i-DTEC (120)


624 (1668)

71 600

Hyundai i30

1.4 (100)
1.6 (120)
1.6 (135)
1.4 CRDi (90)
1.6 CRDi (110)
1.6 CRDi (136)


528 (1642)

66 300

Kia cee’d

1.4 (100)
1.6 (135)
1.4 LPG (100)
1.4 CRDi (90)
1.6 CRDi (110)
1.6 CRDi (128)
1.6 CRDi (136)


528 (1550)

56 990

Mercedes CLA

1.6 (122)
1.6 (156)
2.0 (211)
2.0 (360)
2.1 CDI (136)
2.1 (177)


495 (1354)

 

126 900

 

Opel Astra

1.4 (100)
1.6 (115)
1.4 (120)
1.4 (140)
1.4 LPG (140)
1.6 (170)
1.6 CDTi (100)
1.6 CDTi (136)
2.0 CDTi (165)


500 (1550)

59 900

Peugeot 308

1.2 (110)
1.2 (130)
1.6 (205)
1.6 HDi (99)
1.6 HDi (120)
2.0 HDi (150)


556 (1606)

70 500

Renault Megane

1.6 (110)
1.2 (115)
1.2 (130)
2.0 (220)
1.5 dCi (95)
1.5 dCi (110)
1.6 dCi (130)


524 (1600)

66 250

Seat Leon

1.2 (86)
1.2 (110)
1.4 (125)
1.4 (150)
1.8 (180)
2.0 (265)
2.0 (280)
1.6 TDI (90)
2.0 TDI (150)
2.0 (184)


587 (1470)

59 100

Skoda Octavia

1.2 (86)
1.2 (110)
1.4 (150)
1.8 (180)
1.4 (140)
2.0 (220)
2.0 (230)
1.6 TDI (90)
1.6 TDI (110)
2.0 TDI (150)
2.0 TDI (184)


610 (1740)

62 100

Toyota Auris

1.3 (99)
1.2 (116)
1.6 (132)
1.8 Hybrid (136)
1.4 D-4D (90)
1.6 D-4D (112)


600 (1658)

67 900

Volkswagen Golf

1.2 (85)
1.2 (110)
1.4 (125)
1.4 (150)
1.8 (180)
2.0 (300)
1.6 TDI (90)
1.6 TDI (110)
2.0 TDI (150)
2.0 TDI (184)


605 (1620)

67 990

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty