Kolejne fakty dotyczące nowego VW Beetle

(ip)
Volkswagen dopisuje kolejny rozdział do historii jednego z najsłynniejszych samochodów świata - Beetla. Nowy Garbus miał transkontynentalną premierę – samochód zaprezentowano niemal równocześnie w Szanghaju, Berlinie i Nowym Jorku.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Beetle stał się samochodem kultowym. Inżynierowie projektujący nowy model musieli skonstruować nowoczesny samochód, który pod względem finansowym będzie dostępny dla przeciętnego człowieka, a równocześnie spełni wszystkie wymagania, będzie oferował technologie naszych czasów i będzie ekologiczny. Do tego przyjemność jazdy ma być większa, niż kiedykolwiek. Dla specjalistów, którzy stworzyli m.in. Golfa GTI, nie było to trudne zadanie.

**CZYTAJ TAKŻE

Mini One kontra VW New BeetleGarbus miał duszę

**

Ze spalaniem na poziomie 4,3 l/100 km (europejski 1.6 TDI) i zasięgiem 33 mpg (amerykański 2.0 TDI) "nowy" jest najoszczędniejszym Beetlem w historii.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Jak można zmienić design, aby pozostał bardzo znany i niepowtarzalny? Odpowiedź jest jednoznaczna: trzeba rozumieć produkt i markę, wtedy się uda! Szefowie designu Volkswagena Walter de Silva (koncern) i Klaus Bischoff (marka) "rozumieją" oba; zarówno produkt, jak i markę. W kwestii Beetla postawili jasny cel: "Zaprojektować nowy oryginał".

Zespół pod kierownictwem Bischoffa zabrał się do pracy. Zadanie stworzenia nowego Beetla dodało im skrzydeł. Styliści byli pewni, że muszą bardziej niż w New Beetlu z 1998 roku podkreślić sylwetkę pierwszego Garbusa. Ponadto położyli duży nacisk na dynamiczne proporcje. I tak w Wolfsburgu powstał finalny projekt Beetla 2011 - samochodu naszych czasów, będącego jednocześnie ukłonem w stronę designu modelu, który stał się zalążkiem całego koncernu. I to wyraźnie widocznym ukłonem. Gdy postawi się pierwszego Garbusa i nowego Beetla w jednym pomieszczeniu, skieruje oświetlenie tylko na dach i porówna sylwetki, zauważy się, że tylna część nadwozia obu aut ma prawie identyczną linię.

Porównanie z New Beetlem z 1998 roku jednoznacznie pokazuje, że nic nie stoi w miejscu. "Nowego Volkswagena Beetla charakteryzuje teraz wyraźny, pewny siebie i niepowtarzalny, sportowy charakter. Samochód jest nie tylko niższy, lecz także wyraźnie szerszy. Maska silnika jest dłuższa, a cofnięta przednia szyba mniej pochylona. To wszystko wprowadza nową dynamikę" - wyjaśnia Klaus Bischoff. Podczas gdy New Beetla można było wykreślić przy

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

użyciu trzech półokręgów - przednie błotniki, tylne błotniki i kopuła dachu - nowy model odcina się od tej geometrii. Sylwetka dachu jest wyraźnie bardziej płaska i nawiązuje do zaprezentowanego w 2005 roku w Detroit studyjnego modelu Ragster.

"Nowy" ma 1.808 mm szerokości (plus 84 mm), 1.486 mm wysokości (minus 12 mm) i 4.278 mm długości (plus 152 mm). Dzięki większej długości można było bardziej wyciągnąć dach, przesunąć przednią szybę ku tyłowi, a tylnej części nadwozia nadać kształt pierwszych Garbusów. Równocześnie zespół projektantów zwiększył rozstaw kół i osi.

Podstawą DNA designu Volkswagena w znacznym stopniu były samochody takie jak Garbus, T1 czy pierwsze Golfy. Do typowych cech Beetla, od

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

samego początku, należały naturalnie okrągłe reflektory (po raz pierwszy dla tej serii dostępne w wersji bi-ksenonowej z diodowymi światłami do jazdy w dzień), wysunięte na zewnątrz błotniki, kształt pokryw silnika i bagażnika, progi i możliwość zamontowania większych kół (teraz do 19 cali). Nowością natomiast jest tylni spojler zintegrowany harmonijnie z całością sylwetki (seryjny dla TSI o mocy 160 KM i 200 KM), który doskonale dociska do drogi tego rozwijającego 225 km/h Volkswagena. Ciekawostką jest, że górna powierzchnia tylnego spojlera ma zawsze czarny kolor, a dolna pokryta jest lakierem w kolorze nadwozia. Kolory te - 12 różnych odcieni - o nazwach takich jak Saturnyellow czy Denim Blue dodadzą barw motoryzacyjnemu światu. Auto dostępne będzie w trzech wersjach wyposażenia: Beetle, Design i Sport.

**więcej zdjęć VW Beetle w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty