Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejarze montują zapory na przejazdach kolejowych

Robert Domżał
Fot. RD
Fot. RD
W okolicach Murowanej Gośliny powstaną dwa nowe przystanki kolejowe, a na niestrzeżonym dotąd przejeździe kolejowym w Łopuchowie zainstalowane zostaną zapory.
Fot. RD
Fot. RD

Nowe przystanki kolejowe powstaną w Przebędowie oraz w Łopuchowie Osiedlu. Prace zaczną się jesienią. Mieszkańcy tych  miejscowości domagali się ich wybudowania już kilka lat temu, przy okazji pierwszej modernizacji linii kolejowej Poznań – Wągrowiec. Jak szacują kolejarze powstanie nowych przystanków sprawi, że około 140 mieszkańców Łopuchowa i Gaci będą mogli dojeżdżać do Poznania pociągiem, a nie samochodami.

Na całej trasie z Poznania do Wągrowca kolejarze  zainstalują dziewięć rogatek. Zapory będą opuszczane i podnoszone automatycznie. Dojeżdżający do przejazdu, będzie ostrzegany o zamknięciu zapory sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Dzięki założeniu zapór w dziewięciu miejscach pociągi, a większość  jeżdżących na tej trasie to cicho poruszające się szynobusy, dojeżdżając do tych przejazdów, nie będą ograniczały prędkości. Ostatecznym efektem ma być osiągnięcie średniej prędkości przejazdu w postaci 120 km/h. Koszt budowy przystanków i założenia zapór na przejazdach wyniesie około 30 mln zł. Modernizacja zakończy się w roku przyszłym.

W tym roku na niezelektryfikowanych liniach obsługiwanych przez Koleje Wielkopolskie  czyli z Poznania do Wągrowca, z Poznania do Wolsztyna i między Ostrowem a Lesznem doszło do 13 wypadków. - Najtragiczniejszy wydarzył się w Dzierżaniowie. Autobus wiozący dzieci i młodzież wjechał tam pod pociąg – mówi  Piotr Malarski, specjalista do spraw bezpieczeństwa w spółce Koleje Wielkopolskie. Jeden z młodych pasażerów  zginął, pozostali zostali ranni.

- W całym kraju od czerwca do końca sierpnia tego roku liczba wypadków na przejazdach spadła w porównaniu do ubiegłego roku o 33 procent – dodaje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK SA.

W czasie tegorocznych wakacji doszło do 51 wypadków. Rok wcześniej było ich 75. W tym roku rannych zostało w wypadkach 7 osób a 10 zginęło. Analogicznie w 2013 roku poszkodowanych zostało 10 osób, a ofiar śmiertelnych było 20. Przyczyną  wakacyjnych tragedii na skrzyżowaniu toru i drogi był brak ostrożności kierowców.

Każdy wypadek na niestrzeżonym przejeździe kolejowym  powoduje to konieczność naprawy szynobusu. Bywa, że trwa to wiele miesięcy. Jest  tak ze względu na procedury  firm ubezpieczeniowych, ale i dlatego, że serwis przewoźnika musi długo czekać na dostarczenie części niezbędnych do naprawy pojazdu.

                                                                                                  Źródło: Głos Wielkopolski

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty