Koenigsegg Gemera posiada napęd hybrydowy, który łącznie oferuje 1724 KM mocy i 3500 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 1,9 s i rozpędzić się maksymalnie do 400 km/h.
Układ hybrydowy to trzy silniki elektryczne i jeden spalinowy. Ten ostatni dostarcza 600 KM i 600 Nm z 2 litrów pojemności przy użyciu trzech cylindrów oraz dwóch turbosprężarek.To najmocniejszy produkcyjny silnik 3-cylindrowy.
Na uwagę zasługuje fakt, że inżynierzy pozbyli się wałka rozrządu. Sterowanie zaworami odbywa się elektronicznie i pneumatycznie. Jednostka posiada kompresor, który tworzy ciśnienie wyłącznie do sterowania zaworami, a system ten nazwano Freevalve .
Silnik może pracować na 1, 2 lub 3 cylindrach zależnie od zapotrzebowania na moc, a także w trybie pojedynczego lub podwójnego doładowania niezależnie od prędkości obrotowej czy obciążenia
Zobacz także: Testujemy hybrydy Renault
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?