Kodeks drogowy. Ta definicja jest nieprezycyjna. Będą wątpliwości?

Mariusz Michalak
Fot. Andrzej Banaś
Fot. Andrzej Banaś
Uchwalone przez Sejm przepisy, które mają regulować zasady poruszania się urządzeń rekreacyjnych, wciąż wywołują spore wątpliwości.

Ministerstwo Infrastruktury chce stworzyć przepisy nie tylko dla elektrycznych hulajnóg i innych urządzeń napędzanych za pomocą takich silników, lecz także dla szerszej grupy. I tak nowe kategorie są aż trzy:

  • urządzenia transportu osobistego, np. elektryczna deskorolka
  • urządzenia wspomagające ruch, np. hulajnogi, wrotki, rolki i inne sprzęty napędzane siłą ludzkich mięśni,
  • hulajnogi elektryczne

Wątpliwości budzą urządzenia wspomagające ruch, które w art. 2 pkt 18a prawa o ruchu drogowym określono jako „urządzenie lub sprzęt sportowo-rekreacyjny przeznaczone do poruszania się osoby w pozycji stojącej, napędzane siłą mięśni".

Do tej grupy zaliczyć można zatem rolki, wrotki, deskorolki, tradycyjne hulajnogi. Franciszek Sterczewski, poseł Koalicji Obywatelskiej, zwrócił uwagę, że z powodzeniem można pod tę kategorię podciągnąć także inne urządzenia. Miał tu na myśli np. kijki do nordic walkingu, balkonik seniora, chodzik dla dziecka i szczudła.

Zgodnie z przyjętą przez Sejm ustawą osoba poruszająca się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch jest obowiązana korzystać z chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów. Ma prawo sama zdecydować, z którego rozwiązania skorzysta.

Teraz nowelizacją prawa o ruchu drogowym dotyczącą urządzeń transportu osobistego (UTO) zajmie się Senat.

Zobacz także: Nissan Qashqai w nowej odsłonie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty