Specjaliści radzą, aby regularnie serwisować klimatyzację w specjalistycznych warsztatach.
Parownik i filtr kabinowy układu klimatyzacji mogą być idealną pożywką dla niebezpiecznych i alergennych mikroorganizmów - i właśnie dlatego konieczne jest regularne serwisowanie tego układu.
Regularne dezynfekowanie parownika likwiduje zagrożenie nieprzyjemnymi, wywoływanymi przez bakterie woniami i zapobiega reakcjom alergicznym. Jeśli jeszcze dodatkowo zlecimy nałożenie ochronnej warstwy bakteriobójczego preparatu, uniemożliwimy nowym mikroorganizmom zakładanie "kolonii“ w klimatyzacji. Filtr kabinowy powinien być wymieniany podczas przeglądów, najpóźniej co 15 tys.km lub raz na rok. Czysty filtr ogranicza rozprzestrzenianie się tych zanieczyszczeń, zapobiega ryzyku parowania szyb, a także możliwości uszkodzenia silnika dmuchawy.
Sprężarka, skraplacz, parownik i zawór rozprężny muszą być regularnie kontrolowane w ramach corocznego serwisu układu klimatyzacji. Ponieważ układ ten pracuje pod wysokim ciśnieniem, jego elementy poddawane są dużym obciążeniom i zużywają się. Starzeją się także przewody i uszczelki, wysychają i mogą pojawić się nieszczelności. Czynnik chłodzący się ulatnia - a wydajność układu spada. Pomocą jest kontrola układu i ewentualne uzupełnienie czynnika. Dlatego konieczne jest przeprowadzanie co rok pełnego przeglądu klimatyzacji. W jego ramach m.in. uzupełnia się czynnik chłodzący, kontroluje się szczelność układu, a raz na dwa lata wymienia się filtr-osuszacz.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?