Klasyczny SUV

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km
Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km
Honda CR-V świetnie radzi sobie na asfalcie, ale w trudny teren lepiej się nią nie zapuszczać.

Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km
Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km

Oferowane na rynku CR-V to trzecia generacja japońskiego SUV-a, wprowadzona do sprzedaży na początku 2007 r. W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł wszerz, ale został skrócony i obniżony. Mniejsza długość to z jednej strony efekt mniejszego rozstawu osi, a z drugiej przeniesienia koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod jego podłogę.

Charakterystyczne, klinowate kształty nadwozia ze zwężającymi się bocznymi szybami, przetłoczeniami maski i podwójną osłoną chłodnicy mogą się podobać. Panie, proszone przez nas o ocenę wyglądu Hondy, uznawały japoński samochód za atrakcyjny. Może dlatego samochód zdobył tytuł "Auta dla dziewczyny playboy’a".

Bagażnik ma pojemność 556 l z tylnymi siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 l po rozłożeniu siedzeń (do linii okien). Fotele, których siedzisko dzieli się w stosunku 60/40, a oparcia

Fot. Maciej Pobocha: Przeniesienie napędu na cztery koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy
Fot. Maciej Pobocha: Przeniesienie napędu na cztery koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy

w stosunku 40/20/20, można przesuwać w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu. Środkowa część oparcia może zostać złożona, ułatwiając transport długich przedmiotów.

W wersjach Elegance i Executive, a w opcji w wersji Comfort, dostępna jest wyjmowana półka. Umieszczona 33 cm nad podłogą dzieli bagażnik na dwie części. W razie potrzeby można ją wyjąć lub umieścić na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.

Przed podróżującym na przednim fotelu znajduje się podświetlany schowek o pojemności prawie 7 l, a tuż nad nim zamykana półka o pojemności 3 l. Schowki w drzwiach mieszczą półlitrowe butelki

Fot. Maciej Pobocha: Dźwignię zmiany biegów umieszczono wyżej
Fot. Maciej Pobocha: Dźwignię zmiany biegów umieszczono wyżej

z napojami.

Z przodu i z tyłu jest sporo miejsca. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Nieco kłopotu może sprawiać obsługa urządzeń pokładowych. Siedząc wygodnie za kierownicą trzeba mocno wyciągać rękę sięgając do pokręteł i przycisków na panelu centralnym, za pomocą których obsługuje się radioodtwarzacz, klimatyzację. Przyzwyczajenia wymaga też korzystanie z hamulca ręcznego, którego dźwignia ma charakterystyczny kształt.

Istnieje możliwość wyposażenia samochodu w przednie i tylne czujniki parkowania oraz tylną kamerę. Umieszczona nad tablicą rejestracyjną zapewnia ona kąt widzenia wynoszący 131 stopni w poziomie oraz 91 stopni w pionie. Kolorowy obraz wyświetlany jest na ekranie nawigacji satelitarnej.

Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik CR-V ma pojemność 556 l
Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik CR-V ma pojemność 556 l

W normalnych, codziennych warunkach jazdy, napęd przekazywany jest na przednią oś. W momencie uślizgu kół, system automatycznie przekazuje napęd na tylną oś. Kierowca nie może sam decydować, czy napędzane są przednie koła, czy obie osie.

Podczas jazdy po błocie czy w kopnym piasku powinno się wyłączyć  układ stabilizacji toru jazdy. Inaczej może sprawiać kłopoty. Wykrywając poślizg kół, spowalnia ich obrót, co w końcu może doprowadzić do zatrzymania się samochodu w środku błotnej pułapki.

Testowaną przez nas Hondę napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. To jedna z dwóch jednostek, z jakimi CR-V oferowany jest w Polsce (do kupienia także z silnikiem benzynowym 2,0 l/150 KM). Diesel charakteryzuje się niezłą elastycznością i zapewnia przyspieszenie do setki w 10,3 sekundy i jazdę z prędkością 187 km/h. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w trasie 6,9 l/100 km, a w mieście 8,8 l/100 km - o 1,2 i 0,7 l więcej niż podaje producent.

 Zawieszenie CR-V jest sprężyste. Z jednej strony nieźle amortyzuje nierówności drogi, a z drugiej nie jest tak miękkie, aby powodować zbytnie przechylanie się nadwozia podczas pokonywania zakrętów. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym sprawia to, że SUV-em jeździ się przyjemnie.

Duże lusterka zewnętrzne ułatwiają obserwowanie drogi za samochodem. Drążek 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów znajduje się na konsoli środkowej, dzięki czemu łatwiej jest zmieniać przełożenia, a przy okazji uzyskano więcej miejsca między fotelami.

CR-V z dieslem 2,2 l w wersji wyposażenia Elegance kosztuje 123 400 zł.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie