
Wiele wspaniałych ujęć zabytkowych samochodów ze Szwecji powstało podczas warsztatów fotograficznych, które zostały przygotowane przez Volvo i fotospacery.pl. Zwieńczeniem spotkania był wyścig aut klasycznych na Torze Poznań.
Fot. Mariusz Kaszuba
Volvo PV 544 pozostawało zawsze w cieniu większych, bardziej znanych modeli. Ten samochód, pozostający konstrukcyjnie jeszcze w latach 40. XX wieku, był jednym z najwdzięczniejszych obiektów zdjęć. Właściciel czarnego egzemplarza z 1960 roku, kręcił swoim Volvo efektowne piruety, uwiecznione w pięknej serii czarno-białych i kolorowych fotografii. Jego model wyposażony został w silnik B18 z pojedynczym gaźnikiem o mocy 75 KM. Auto ma tylny napęd i czterobiegową, manualną skrzynię biegów. Samochód ma nieco obniżone zawieszenie i nieco szersze od seryjnych felgi (5,5 cala). Wóz służy do codziennej jazdy, a także do amatorskich wyścigów na torze.
Na fotografiach widać także drugi, seryjny egzemplarz PV544 eksponowany obok współczesnego modelu S60 T6 AWD R-Design. Mimo, że samochody te dzieli ponad półwieczna różnica wieku, zastosowano w nich niemal identyczny kolor lakieru. Jasnoniebieski kolor sprzed lat do złudzenia przypomina współczesny lakier Rebel Blue. Po zakończeniu zdjęć S60 spełnił rolę Safety Cara podczas wyścigu samochodów klasycznych na Torze Poznań.

Wiele wspaniałych ujęć zabytkowych samochodów ze Szwecji powstało podczas warsztatów fotograficznych, które zostały przygotowane przez Volvo i fotospacery.pl. Zwieńczeniem spotkania był wyścig aut klasycznych na Torze Poznań.
Fot. Dariusz Pietraszek
P1800 to według wielu fanów marki najładniejszy model w historii Volvo. Na Torze Poznań można było podziwiać trzy egzemplarze w kolorze białym, czerwonym i złotym. Czerwony P1800S został wyposażony w silnik B18. Podwójny gaźnik zapewnił 115 KM. Wyprodukowano go w 1966 roku i był to ostatni rocznik w pełną, chromowaną listwą biegnącą wzdłuż całego nadwozia. Zastosowano w nim czterobiegową, manualną skrzynię biegów z elektrycznym nadbiegiem. Złoty egzemplarz to kultowy shooting brake, czyli dwudrzwiowe kombi. Eksponowany w Poznaniu egzemplarz pochodzi z końcowej serii modelu P1800 ze wczesnych lat 80-tych. Zastosowano w nim mocny, dwulitrowy silnik B20, który dzięki wtryskowi paliwa osiągał moc 140 KM.
O tym się mówi: Piękne partnerki piłkarzy Legii Warszawa (GALERIA)
W kadrach znalazły się także inne egzemplarze Volvo, m.in. Amazon, 480, 850, czy współczesne Volvo XC90 D5 AWD. Uczestnicy fotografowali detale takie jak chromowane ozdoby, zegary, komory silnikowe, światła, czy wnętrza. Zdjęcia dokumentujące ponadczasowe piękno klasycznych nadwozi podczas sportowej jazdy pozwalają poczuć klimat dawnych lat, niemal tak jak możliwość przejażdżki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm
Słuchawki Beyerdynamic DT990 Edycja 250Ohm Model D…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Anthracite Oxygen
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Sony MDREX15LPPIZ różowy
SŁUCHAWKI SONY MP3 MDR-EX15LP KORECZKI- Słuchanie …
kup teraz

Sony LinkBuds WF-L900 Biały
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
Pirat drogowy w Lublinie
Pirat drogowy w Lublinie