Suzuki wprowadzi na początku przyszłego roku kolejną mutację GSX-R 1000. Wyścig zbrojeń w klasie 1000 trwa nieprzerwanie pomiędzy wielką japońską czwórką: Hondą, Suzuki, Yamahą i Kawasaki.
W przyszłym roku prym najprawdopodobniej dzierżyć będzie stajnia Suzuki. Żywot maszyny w klasie "Supersport" trwa dwa lata. Suzuki, inaczej niż konkurencja, prezentuje nowe modele w połowie kadencji. Jeszcze w tym roku zachwycaliśmy się najnowszą wersją Yamahy R1, przy
której Suzuki prezentowała się nieco słabiej. W przyszłym roku to GSX-R będzie mistrzem klasy 1000.
Charakterystycznym elementem tej maszyny jest końcówka układu wydechowego, o nietypowym kanciastym kształcie. Sylwetka Suzuki charakteryzuje się lekkością, a gabaryty bardziej przypominają motocykl klasy 600 ccm, sprzed kilku lat.
Dla laików ten motocykl prezentuje niesamowite wręcz walory techniczne. Zacznijmy od masy. Została zredukowana o 2 kg. Obecnie w suchym stanie motocykl klasy 1000 ccm waży zaledwie 166 kg. Przy tym maszyna osiąga szokującą moc. W wersji podstawowej motocykl rozwija 178 KM. Z doładowaniem dynamicznym może ona sięgnąć 185 KM. W poprzedniej wersji GSX-R uzyskiwał moc 164 i 172 KM.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?