Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klasa G w szczytowej formie

(ip)
G Klasa, Fot: Mercedes-Benz
G Klasa, Fot: Mercedes-Benz
Produkowana nieprzerwanie od niemal 33 lat, Klasa G to wciąż konkurencja sama dla siebie. Kolejny rok z rzędu czytelnicy magazynu "Off Road" nagrodzili ją tytułem "Off-roader of the year 2012", i to w dwóch kategoriach: "Luxury off-roader" oraz "Classic". Nowa Klasa M, obecna na rynku dopiero od kilku miesięcy, zdążyła już zdobyć drugie miejsce w kategorii "Luxury SUV" oraz "Newcomer".

W świecie samochodów terenowych Klasa G dorobiła się już statusu ikony.

G Klasa, Fot: Mercedes-Benz
G Klasa, Fot: Mercedes-Benz

Od 1979 roku pozostaje stałym elementem portfolio Mercedes-Benz, a jej oferta jest systematycznie rozwijana. Najnowsze wcielenie Klasy G to imponująca mieszanka najnowszej technologii i starannego wykończenia oraz wrodzonych cech modelu, takich jak ekstremalna solidność i wybitne zdolności terenowe.

Już po raz dziewiąty Klasa G zdobyła uznanie czytelników magazynu "Off Road", którzy nagrodzili ją tytułem off-roadera roku. Kolejne wyróżnienia dołączają do bogatej listy nagród, zgromadzonych w ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery. Dziś Klasa G to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych modeli na off-roadowej scenie.

Rodzina Klasy G obejmuje trzy wersje nadwoziowe: Station Wagon z krótkim rozstawem osi, Station Wagon z długim rozstawem osi oraz Kabriolet. Każdy z nich występuje z oszczędnym turobodieslem V6 z technologią BlueTEC o mocy 155 kW (210 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub z potężnym, 5,5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 285 kW (388 KM) i 530 Nm momentu. Flagowy model G 55 AMG - dostępny tylko z 5-drzwiowym nadwoziem - napędza doładowany motor V8 o mocy 373 kW (507 KM) i potężnym maksymalnym momencie obrotowym, równym 700 Nm.

Niezrównane własności terenowe gwarantuje Klasie G najnowsza technologia z dziedziny układów napędowych i dynamiczne systemy kontroli prowadzenia. Seryjne wyposażenie modelu obejmuje permanentny napęd na cztery koła z reduktorem, elektroniczny system kontroli stabilności 4ETS, trzy blokady mechanizmów różnicowych uruchamiane za naciśnięciem przycisku oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC.

M Klasa, Fot: Mercedes-Benz
M Klasa, Fot: Mercedes-Benz

Klasa G Professional, nagrodzona w kategorii "Classic", to odmiana użytkowa, zaprojektowana z naciskiem na terenową wytrzymałość. Doskonale sprawdza się w sytuacjach ekstremalnych - na przykład w rękach służb ratowniczych i miłośników off-roadowych wyzwań.

Chociaż pierwszej egzemplarze trzeciej generacji Klasy M dotarły do klientów dopiero późną jesienią ubiegłego roku, w plebiscycie organizowanym przez magazyn "Off Road" model zdobył już drugie miejsce w kategoriach "Luxury SUV" oraz "Newcomer". Mercedes-Benz Klasy M imponuje swoją wydajnością i zużywa średnio o 25 proc. mniej paliwa od poprzedników. Klasowy mistrz oszczędności, ML 250 BlueTEC 4MATIC, potrzebuje w cyklu mieszanym jedynie 6 l/100 km (158 g CO2/km).

Nowa Klasa M pozostaje niezrównana również w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu oraz właściwości jezdnych - zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Permanentny napęd na cztery koła, nowa architektura podwozia i innowacyjne systemy kontroli stabilności zapewniają kierowcy przyjemność z jazdy i stabilność rodem z samochodów o znacznie niżej położonym środku ciężkości.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty