Klasa E Kabriolet z klasycznym miękkim dachem oferuje komfort na dalekich trasach dla maksymalnie czterech osób. I to przez cały rok: opcjonalnie można ją wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie AIRCAP oraz ogrzewanie okolic karku AIRSCARF. Użyteczność zapewnia też akustycznie izolowane poszycie dachowe, którego wielowarstwowa struktura zapewnia komfortowe warunki niezależnie od pory roku i zmniejsza poziom hałasu
w kabinie. Dzięki temu podróżujący mogą swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz. Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w całkowicie nową, inteligentną kierownicę. Powierzchnie odpowiadające za obsługę mają czarne wykończenie o wysokim połysku, a elementy ozdobne i oprawa zyskały srebrne wykończenie. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.
Nowa Klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące wysublimowany, panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”.
Także nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Funkcja rekuperacji i możliwość „żeglowania” z wyłączonym silnikiem sprawiają, że jednostka jest jeszcze bardziej oszczędna.
Zastosowana tu druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego. 48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w Klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, Klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter Coupé i Kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC.
Odmiany Klasy E Coupe w chwili rynkowej premiery:
| | E 220 d | E 220 d 4MATIC | E 400 d 4MATIC | E 200 | E 200 4MATIC | E 300 | E 450 4MATIC |
Przekładnia | automat. | 9G-TRONIC | ||||||
Silnik | | R4 | R4 | R6 | R4 | R4 | R4 | R6 |
Poj. skok. | ccm | 1950 | 1950 | 2925 | 1991 | 1991 | 1991 | 2999 |
Moc maks. | kW/KM | 143/194 | 143/194 | 250/340 | 145/197 | 145/197 | 190/258 | 270/272 |
przy | obr./min | 3800 | 3800 | 3600-4400 | 5500-6100 | 5500-6100 | 5500-6100 | 5500-6100 |
Dod. moc z EQ Boost | kW/KM | - | | | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 16/22 |
Maks. mom. obr. | Nm | 400 | 400 | 700 | 320 | 320 | 370 | 500 |
przy | obr./min | 1600-2800 | 1600-2800 | 1200-3200 | 1650-4000 | 1650-4000 | 1650-4000 | 1600-4000 |
Dod. mom. z EQ Boost | | - | - | - | 150 | 150 | 150 | 250 |
Zużycie paliwa (cykl łączony) | l/100 km | 4,7-5,0 | 5,2-5,6 | 6,2-6,5 | 7,0-7,6 | 7,0-7,4 | 6,7-7,2 | 8,0-8,5 |
Emisje CO2 (cykl łączony) | g/km | 123-131 | 137-141 | 165-172 | 153-161 | 159-169 | 153-164 | 184-195 |
Przysp. 0-100 km/h | s | 7,4 | 7,6 | - | 7,6 | 7,7 | 6,4 | 5,0 |
Prędkość maks. | km/h | 242 | 239 | 250 | 237 | 231 | 250 | 250 |
Odmiany Klasy E Kabriolet w chwili rynkowej premiery:
| | E 220 d | E 220 d 4MATIC | E 400 d 4MATIC | E 200 | E 200 4MATIC | E 300 | E 450 4MATIC |
Przekładnia | automat. | 9G-TRONIC | ||||||
Silnik | | R4 | R4 | R6 | R4 | R4 | R4 | R6 |
Poj. skok. | ccm | 1950 | 1950 | 2925 | 1991 | 1991 | 1991 | 2999 |
Moc maks. | kW/KM | 143/194 | 143/194 | 250/340 | 145/197 | 145/197 | 190/258 | 270/367 |
przy | obr./min | 3800 | 3800 | 3600-4400 | 5500-6100 | 5500-6100 | 5500-6100 | 5500-6100 |
Dod. moc z EQ Boost | kW/KM | - | - | - | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 16/22 |
Maks. mom. obr. | Nm | 400 | 400 | 700 | 320 | 320 | 370 | 500 |
przy | obr./min | 1600-2800 | 1600-2800 | 1200-3200 | 1650-4000 | 1650-4000 | 1650-4000 | 1600-4500 |
Dod. mom. z EQ Boost | | - | - | - | 150 | 150 | 150 | 250 |
Zużycie paliwa (cykl łączony) | l/100 km | 4,9-5,2 | 5,3-5,7 | 6,3-6,7 | 6,9-7,3 | 7,3-7,7 | 7,0-7,4 | 8,2-8,7 |
Emisje CO2 (cykl łączony) | g/km | 129-137 | 140-150 | 166-176 | 157-167 | 166-179 | 160-169 | 187-199 |
Przysp. 0-100 km/h | s | 7,7 | 7,9 | b.d. | 7,9 | 8,0 | 6,6 | 5,2 |
Prędkość maks. | km/h | 237 | 234 | 250 | 234 | 230 | 250 | 250 |
Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?