Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klasa E Coupé oraz Kabriolet. Co zmienił Mercedes?

Mariusz Michalak
Mercedes Klasy E Po czym poznać odświeżoną E-klasę? Głównie po przeprojektowanej atrapie chłodnicy oraz mniejszych, ostrzej narysowanych reflektorach.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy E Po czym poznać odświeżoną E-klasę? Głównie po przeprojektowanej atrapie chłodnicy oraz mniejszych, ostrzej narysowanych reflektorach.Fot. Mercedes-Benz
Po czym poznać odświeżoną E-klasę? Głównie po przeprojektowanej atrapie chłodnicy oraz mniejszych, ostrzej narysowanych reflektorach.

Klasa E Kabriolet z klasycznym miękkim dachem oferuje komfort na dalekich trasach dla maksymalnie czterech osób. I to przez cały rok: opcjonalnie można ją wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie AIRCAP oraz ogrzewanie okolic karku AIRSCARF. Użyteczność zapewnia też akustycznie izolowane poszycie dachowe, którego wielowarstwowa struktura zapewnia komfortowe warunki niezależnie od pory roku i zmniejsza poziom hałasu
w kabinie. Dzięki temu podróżujący mogą swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz. Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w całkowicie nową, inteligentną kierownicę. Powierzchnie odpowiadające za obsługę mają czarne wykończenie o wysokim połysku, a elementy ozdobne i oprawa zyskały srebrne wykończenie. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.

Nowa Klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące wysublimowany, panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”.

Także nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Funkcja rekuperacji i możliwość „żeglowania” z wyłączonym silnikiem sprawiają, że jednostka jest jeszcze bardziej oszczędna.

Zastosowana tu druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego. 48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w Klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, Klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter Coupé i Kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC.

Odmiany Klasy E Coupe w chwili rynkowej premiery:

 

 

E 220 d

E 220 d 4MATIC

E 400 d 4MATIC

E 200

E 200 4MATIC

E 300

E 450 4MATIC

Przekładnia

automat.

9G-TRONIC

Silnik

 

R4

R4

R6

R4

R4

R4

R6

Poj. skok.

ccm

1950

1950

2925

1991

1991

1991

2999

Moc maks.

kW/KM

143/194

143/194

250/340

145/197

145/197

190/258

270/272

przy

obr./min

3800

3800

3600-4400

5500-6100

5500-6100

5500-6100

5500-6100

Dod. moc z EQ Boost

kW/KM

-

 

 

10/14

10/14

10/14

16/22

Maks. mom. obr.

Nm

400

400

700

320

320

370

500

przy

obr./min

1600-2800

1600-2800

1200-3200

1650-4000

1650-4000

1650-4000

1600-4000

Dod. mom. z EQ Boost

 

-

-

-

150

150

150

250

Zużycie paliwa (cykl łączony)

l/100 km

4,7-5,0

5,2-5,6

6,2-6,5

7,0-7,6

7,0-7,4

6,7-7,2

8,0-8,5

Emisje CO2 (cykl łączony)

g/km

123-131

137-141

165-172

153-161

159-169

153-164

184-195

Przysp. 0-100 km/h

s

7,4

7,6

-

7,6

7,7

6,4

5,0

Prędkość maks.

km/h

242

239

250

237

231

250

250

Odmiany Klasy E Kabriolet w chwili rynkowej premiery:

 

 

E 220 d

E 220 d 4MATIC

E 400 d 4MATIC

E 200

E 200 4MATIC

E 300

E 450 4MATIC

Przekładnia

automat.

9G-TRONIC

Silnik

 

R4

R4

R6

R4

R4

R4

R6

Poj. skok.

ccm

1950

1950

2925

1991

1991

1991

2999

Moc maks.

kW/KM

143/194

143/194

250/340

145/197

145/197

190/258

270/367

przy

obr./min

3800

3800

3600-4400

5500-6100

5500-6100

5500-6100

5500-6100

Dod. moc z EQ Boost

kW/KM

-

-

-

10/14

10/14

10/14

16/22

Maks. mom. obr.

Nm

400

400

700

320

320

370

500

przy

obr./min

1600-2800

1600-2800

1200-3200

1650-4000

1650-4000

1650-4000

1600-4500

Dod. mom. z EQ Boost

 

-

-

-

150

150

150

250

Zużycie paliwa (cykl łączony)

l/100 km

4,9-5,2

5,3-5,7

6,3-6,7

6,9-7,3

7,3-7,7

7,0-7,4

8,2-8,7

Emisje CO2 (cykl łączony)

g/km

129-137

140-150

166-176

157-167

166-179

160-169

187-199

Przysp. 0-100 km/h

s

7,7

7,9

b.d.

7,9

8,0

6,6

5,2

Prędkość maks.

km/h

237

234

250

234

230

250

250

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty