Klasa C 4x4

(mp)
Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler
Latem na rynki europejskie zostanie wprowadzony Mercedes-Benz klasy C z napędem na obie osie (4MATIC).

Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

 

Układ 4MATIC będzie dostępny w wersjach C 280, C 350 i C 320 CDI. Jest wydajniejszy od poprzedniego napędu, ma niższą masę i mniejsze wymiary, co znajduje odzwierciedlenie w spadku zużycia paliwa.

 

C 280 4MATIC z silnikiem o mocy 231 KM zużywa średnio 9,6 l benzyny na 100 km, jest więc oszczędniejszy od swego poprzednika o 0,2 l. W przypadku C 320 CDI 4MATIC (po raz pierwszy w klasie C napęd na cztery koła z silnikiem wysokoprężnym) z dieslem osiągającym moc 224 KM i średnie zapotrzebowanie na olej napędowy wynosi 7,7 l/100 km.

 

Standardowym wyposażeniem klasy C 4MATIC jest pakiet Agility Control, obejmujący aktywne amortyzatory, 7 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki foteli, automatyczną klimatyzację,

Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

aluminiowe felgi oraz 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów przekonstruowana przez Mercedesa specjalnie do wersji z napędem na cztery koła.

 

System 4MATIC jest non-stop aktywny wspierając kierowcę w złych warunkach drogowych. Jego najważniejszy element stanowi skrzynka rozdzielcza z centralnym mechanizmem różnicowym, zintegrowana w skrzyni biegów. Tu siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy osie przednią i tylną w stosunku 45:55.

 

Nowoopracowane sprzęgło wielotarczowe w centralnym mechanizmie różnicowym przenosi moc silnika na cztery koła z bazową siłą blokowania wynoszącą 50 Nm pomiędzy osiami.

Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

 

Mercedes-Benz łączy standardowo permanentny napęd na cztery koła z systemem ESP oraz kontroli trakcji 4ETS. Ten ostatni selektywnie przyhamowuje koła w przypadku ich uślizgu, zwiększając siłę napędową na kołach, które mają dobrą przyczepność.

 

System wykorzystuje sygnały czujników do pomiaru automatycznych impulsów hamowania, co poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach i zwiększa stabilność podczas krytycznych manewrów. W efekcie 4ETS zapewnia taki sam efekt jak tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, zarazem jednak zapewnia o wiele wyższy komfort jazdy niż w innych autach z napędem na cztery koła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie