Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy wściekli po remoncie Krupniczej we Wrocławiu. Brak skrętu w lewo, zwężona jezdnia i korki

Bartosz Józefiak
Fot. Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Fot. Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Minęło ponad tydzień po oddaniu ul. Krupniczej do ruchu i już wyraźnie widać, że wiele rozwiązań nie ułatwi życia kierowcom. Najbardziej widoczna zmiana to zabranie pasów ruchu dla aut. Dzięki temu tramwaje jeżdżą tutaj po wydzielonym torowisku i nie stoją w korkach.
Fot. Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Fot. Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska

Ale wielu kierowców nie zaakceptowało lub nie zauważyło zmian. Jadąc ul. Kazimierza Wielkiego (od strony Świdnickiej) i skręcając w Krupniczą, wjeżdżają na wydzielone torowisko, łamiąc przepisy. Ta sytuacja nagminnie zdarzała się zaraz po remoncie. Teraz jest już nieco lepiej.

Wielu kierowców nie może się przyzwyczaić także do faktu, że jadąc ul. Kazimierza Wielkiego w stronę Nowego Światu, zamiast dwóch, mają jeden pas do skrętu w Krupniczą. Teraz drugi pas służy tam tylko do zawracania na Kazimierza Wlk.
- Dlaczego, jadąc Krupniczą po remoncie, nie można skręcić w lewo w ulicę Kazimierza Wielkiego? - pyta z kolei wrocławianin Jarosław Kunc. - Dawno temu była taka możliwość. Warto byłoby przywrócić lewoskręt.
- Jadąc Podwalem od Piotra Skargi, nie ma szans, żeby skręcić w lewo w Kazimierza Wielkiego. Nie skręcimy tak z ul. Widok ani z Krupniczej, dopiero na Ruskiej. To blisko 2 km bez lewoskrętu! - denerwuje się inny kierowca Marcin Wieczorek.
Urzędnicy nie mają jednak zamiaru zmieniać tego stanu rzeczy. - Od kilku lat, od kiedy rozpoczęto budowę Narodowego Forum Muzyki i zamknięto plac Wolności, nie ma lewoskrętu z Krupniczej w Kazimierza Wielkiego. Ma to zapewnić przepustowość obu ulic. Z naszych analiz wynika, że przy pozostawionym lewoskręcie zarówno na Kazimierza Wielkiego, jak i na Krupniczej tworzyłyby się duże korki. Obecna organizacja ruchu pozostanie na stałe - wyjaśnia w imieniu wydziału inżynierii miejskiej Małgorzata Szafran.

Dużą zmianę dostrzegają osoby wjeżdżające w Krupniczą od Sądowej. Przejeżdżając przez Podwale, mają na Krupniczej - jak dawniej - po dwa pasy ruchu. Tyle tylko, że skrajny (prawy) służy jedynie do skrętu w prawo. W przyszłości będzie można nim wjechać na podziemny parking przy Narodowym Forum Muzyki.
Część kierowców i pasażerów denerwują też nowe przystanki na Krupniczej (na wysokości Forum Muzyki) - tzw. wiedeńskie. Jezdnia jest tam podniesiona do poziomu chodnika. Zwalniają przez to auta, ale tramwaje też jeżdżą dłużej - bo na odcinku kilkuset metrów od Kazimierza do pl. Legionów mamy teraz aż trzy przystanki.
- Przystanek tramwajowy w kierunku centrum przesunięto z ul. Sądowej na Krupniczą. Na ul. Krupniczej przy budynku Gwardii dawniej funkcjonowały przystanki komunikacji miejskiej, dlatego postanowiliśmy powrócić do tego rozwiązania. Ma to też związek z budową Narodowego Forum Muzyki. To dodatkowe ułatwienie dla osób, które będą przyjeżdżać tam na koncert. Na Krupniczej powstały wygodne przystanki wiedeńskie, więc pasażerowie mają tu duży komfort - tłumaczy Małgorzata Szafran.

Zaraz po oddaniu do ruchu ul. Krupniczej drogowcy zaczęli przebudowę pobliskiej ulicy Zamkowej.
Zamkowa jest teraz zamknięta dla ruchu aut. Tak pozostanie już na stałe.
Nie ma mowy o dojechaniu tą ulicą do Świdnickiej czy hotelu Monopol. Kończy się również parkowanie przy drodze. Zamkowa zostanie bowiem zamieniona w deptak.

Na Zamkowej pod ziemią powstanie tunel, którym wjedziemy do podziemnego parkingu przy Narodowym Forum Muzyki.
Parking będzie działał cały rok, nie tylko w momencie, kiedy w NFM będą organizowane imprezy. Drugi wyjazd z parkingu będzie znajdował się przy ul. Krupniczej. Roboty na Zamkowej zakończą się prawdopodobnie w połowie 2015 roku.

                                                                                                   Źródło: Gazeta Wrocławska

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty