Kierowcy w końcu przyzwyczaili się do „słupków-głupków”

dziennik.wschodni
Kierowcy w końcu przyzwyczaili się do „słupków-głupków”
Kierowcy w końcu przyzwyczaili się do „słupków-głupków”
Udostępnij:
Od lipca do grudnia na trasie Piaski – Łopiennik poległo tylko 50 „słupków-głupków”. Wcześniej straty liczono w setkach.
Kierowcy w końcu przyzwyczaili się do „słupków-głupków”
Kierowcy w końcu przyzwyczaili się do „słupków-głupków”

„Słupki-głupki”, jak nazywają je kierowcy, pojawiły się na „17” między Piaskami a Łopiennikiem dwa lata temu. W sumie na tym odcinku drogowcy ustawili około tysiąca słupków.

–Ich głównym zadaniem jest zapobieganie wyprzedzaniu na „podwójnej ciągłej”, a w efekcie redukcja liczby zderzeń czołowych – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

„Słupki-głupki” nie spodobały się kierowcom. Narzekali, że nie ma jak zjechać, gdy np. trasą jedzie karetka na sygnale.

– A nie daj Bóg, jak pomimo zakazu wjedzie tu ciągnik. Za nim wlecze się sznur samochodów – mówi Marek Tęczyński, kierowca w Zamościa.

Wyrazem dezaprobaty było notoryczne, często z premedytacją, koszenie słupków. Przodowali w tym kierowcy tirów. W 2010 roku kierowcy ścięli 350 słupków, co kosztowało 84 tysiące złotych. Do lipca tego roku straty były jeszcze wyższe. – W lipcu postawiliśmy 523 słupki, po 135 zł za sztukę. Łączny koszt napraw to prawie 87 tys. – wylicza Nalewajko.

Ostatnio jednak kierowcy rzadziej je rozjeżdżają. Od lipca do grudnia poległo tylko 50 słupków. – Wygląda na to, że kierowcy w końcu docenili rolę tych zabezpieczeń – przypuszcza rzecznik GDKiA.

Według drogowców, mimo nie najlepszej opinii, „słupki-głupki” zdają jednak egzamin. W latach 2006-2009, na odcinku Piaski-Łopiennik doszło do 19 wypadków, w których zginęło osiem osób, a 21 zostało rannych. W pięciu przypadkach były to zderzenia czołowe.

– W 2010 roku na odcinku ze słupkami doszło tylko do dwóch wypadków. Podobnie w pierwszym półroczu 2011. Nikt w nich nie zginął. Twarde dane pokazują więc jasno, że słupki ratują życie – twierdzi Nalewajko.

W tym roku GDDKiA Lublin podpisała umowę ma dostawę 1000 słupków za kwotę 167 tysięcy. – Z tej puli zostało nam jeszcze 400 słupków. Miejmy nadzieję, że wystarczy ich na długo – dodaje Nalewajko.

– Zobaczmy, co będzie w zimie, jak zaczną pracować pługi. Znowu pewnie polegnie kilkaset słupków – przewiduje Marek Tęczyński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sentech

SENTECH AL 2500 EXPERT

269,00 zł119,00 zł-56%
miejsce #2

Sentech

PROMILER AL 6000 LITE

299,00 zł194,80 zł-35%
miejsce #3

Gtx

GTX Alkomat Elektrochemiczny

399,00 zł269,00 zł-33%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie