Kia XCeed i Kia Ceed kombi. Teraz także w wersji plug-in

Mariusz Michalak
Kia XCeed Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w EuropieFot. Kia
Kia XCeed Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w EuropieFot. Kia
Udostępnij:
Modele odznaczające się niską emisją zostaną wprowadzone do sprzedaży w Europie na początku 2020 r. To pierwsze hybrydowe modele marki Kia w segmencie samochodów kompaktowych.

Obydwa nowe modele mają charakterystyczne detale stylistyczne, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w gamie modeli XCeed i Ceed kombi.

Z zewnątrz nowe wersje XCeeda i Ceeda kombi łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół ze stopu aluminium o nowym wzorze, dostosowanym do wyglądu XCeeda i Ceeda kombi. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe. Ceed kombi jest wyposażony w zderzaki z modelu GT-Line, które wspomagają przepływ powietrza i zapewniają bardziej sportowy wygląd.

Kia XCeed i Kia Ceed kombi z hybrydowym układem napędowym typu plug-in są alternatywą dla modeli napędzanych silnikiem zarówno benzynowym, jak i wysokoprężnym. Hybrydowy układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa”, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.

Układ napędowy współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach, która umożliwia kierowcom ręczną zmianę biegów. Zaawansowany system odzysku energii podczas hamowania pozwala modelom hybrydowym typu plug-in odzyskiwać energię kinetyczną i ładować akumulator zarówno podczas hamowania, jaki w trakcie jazdy bez obciążenia silnika, co dodatkowo poprawia wydajność hybrydowego układu napędowego.

Zasięg na energii elektrycznej w wypadku obydwu modeli ma wynosić około 60 km. Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi czekają na homologację. Wartości emisji CO2 zostaną podane do wiadomości w późniejszym terminie.

Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi są wyposażone w nowy system Virtual Engine Sound System, który podczas jazdy w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach lub podczas cofania generuje dźwięk o natężeniu do 59 dBA, aby ostrzec pieszych o obecności auta w ich pobliżu.

Kia XCeed Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego
Kia XCeed

Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie

Fot. Kia

Obydwa modele są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje właściciela, że akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Jego wskazania są dobrze widoczne z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy samochód jest zaparkowany – na przykład – na podjeździe przed domem.

Kia XCeed i Kia Ceed kombi seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala z funkcją Kia UVO Connect. Umożliwia ona zlokalizowanie punktów ładowania w pobliżu auta lub wzdłuż trasy wprowadzonej w nawigacji. Na ekranach mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Obydwa systemy multimedialne seryjnie posiadają wbudowany interfejs umożliwiający korzystanie z usług Apple CarPlay i Android Auto. Do opcjonalnego systemu z nawigacją i ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala można poprzez Bluetooth podłączyć wiele urządzeń mobilnych, w tym dwa jednocześnie.

Zestaw wskaźników wyświetla dane typowe dla hybrydowego układu napędowego typu plug-in, takie jak pozostały poziomy naładowania akumulatora, przewidywany zasięg na energii elektrycznej czy przepływ energii między akumulatorem, jednostką napędową i silnikiem elektrycznym. Dostępny jako opcja, nowy, cyfrowy, 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem. Rozdzielczość wynosi 1920 x 720 pikseli.

W hybrydowych Kia XCeed i Kia Ceed kombi klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów w kabinie zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów wentylacji, system marki Kia nie zamyka jedynie przepływu powietrza do tych otworów, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zużycie energii.

Do hybrydowego XCeeda i Ceed kombi Kia oferuje opcjonalny pakiet holowniczy do holowania przyczep wyposażonych w hamulce, co jest rzadko spotykane wśród aut hybrydowych.

Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie. Standardowo, obydwa modele będą objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150.000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny. Sprzedaż XCeeda i Ceeda kombi, zaprojektowanych wyłącznie dla europejskich nabywców rozpocznie się na początku 2020 roku.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie