Kia Sorento

(LM)
Udostępnij:
Samochód terenowy o nazwie sorento ma spore szanse zdobyć uznanie klientów. Auto posiada ładną stylistykę - chociaż widać zapożyczenia od Mercedesa i Lexusa, to całość sprawia bardzo dobre wrażenie i może się podobać.

Samochód terenowy o nazwie sorento ma spore szanse zdobyć uznanie klientów. Auto posiada ładną stylistykę - chociaż widać zapożyczenia od mercedesa i lexusa, to całość sprawia bardzo dobre wrażenie i może się podobać.

Kia Sorento

Kabina samochodu została skonstruowana z niezwykłą dbałością o szczegóły. Plastiki są dobrej jakości - może jedynie nieco za twarde, ale już ich montaż nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Wygodne fotele gwarantują dobre trzymanie boczne podczas terenowych wyczynów lub dynamicznej jazdy w zakrętach. Podłokietniki z praktycznymi schowkami dostępne są zarówno w przednim jak i tylnym rzędzie siedzeń.
Do napędu samochodu służą dwa silniki: nowoczesny diesel z wtryskiem paliwa typu common rail oraz jednostka benzynowa w układzie V6. Silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 litra rozwija moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Wystarcza to, aby rozpędzić auto do ponad 170 km/h. Średnie zużycie paliwa nie przekracza 8,5 l/100 km. Ze znacznie większym spalaniem (ok. 12,5-13 l/100 km) muszą liczyć się osoby, które postanowią jeździć sorento z silnikiem benzynowym 3.5 V6 (195 KM). Wysokie rachunki na stacjach benzynowych auto próbuje zrekompensować kierowcy dobrymi osiągami - prędkość maksymalna przekracza 190 km/h.
Dużą wagę Koreańczycy przywiązali do bezpieczeństwa. Nadwozie sorento zamocowano na solidnej ramie, chroniącej pasażerów podczas ewentualnych kolizji. W wyposażeniu standardowym znajduje się układ ABS, a wszystkie koła posiadają hamulce tarczowe. Dodatkową ochronę zapewniają wzmocnienia w drzwiach oraz poduszki powietrzne (maksymalnie aż 6). Z kolei bezpieczne zachowanie podczas jazdy gwarantuje nowoczesne zawieszenie opracowane wspólnie z firmą porsche.
Za najtańsze sorento z silnikiem wysokoprężnym 2.5 CRDi, wyposażonym w ręczną skrzynię biegów trzeba zapłacić ok. 125 tys. zł. Model 3.5 V6 z "automatem" to wydatek większy o niespełna 25 tys. zł.

Kia Sorento

Wnętrze terenówki jest komfortowe, jak w limuzynie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie