Projektanci firmy Kia wprowadzili modyfikacje w wyglądzie zewnętrznym Sorento. Obejmują one przedni i tylny zderzak, nowe światła drogowe i tylne w technologii LED oraz nowe, ciemne, metaliczne wykończenie osłony chłodnicy o charakterystycznym kształcie tygrysiego nosa. W wyniku tych zmian przód pojazdu otrzymał bardziej wyszukany, zdecydowany charakter. Dostępne są teraz nowe lakiery zewnętrzne: Rich Espresso i Gravity Blue, a także nowe aluminiowe obręcze kół o średnicach 18 i 19 cali.
Wnętrze
Wewnątrz znajduje się od nowa zaprojektowana kierownica i panel wskaźników, a także nowy wyświetlacz LCD systemu klimatyzacji. Na tablicy rozdzielczej umieszczono też nowy system nawigacji audiowizualnej (Audio Visual Navigation, AVN)
We wnętrzu nowego Sorento, większa powierzchnia jest teraz pokryta miękkimi materiałami wykończeniowymi i skórą, co nadaje kabinie wyglądu wnętrza auta klasy premium. Klienci mogą wybrać wnętrze jednokolorowe (czarne) lub dwukolorowe (czarno-beżowe) oraz tapicerkę z tkaniny albo ze skóry. Aby zwiększyć komfort siedzenia, fotele kierowcy i pasażera z przodu wyposażono w 4- lub 2‑płaszczyznowe, regulowane podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa.
Układ napędowy
Nowe Sorento to pierwszy SUV marki Kia dostępny z nową, 8‑stopniową przekładnią automatyczną. Opracowana przez firmę Kia i wprowadzona na rynek w 2016 roku, przekładnia wykorzystuje 143 nowo opatentowane technologie i zapewnia szybką zmianę biegów, bardziej zdecydowany napęd i nieco zmniejszoną emisję zanieczyszczeń.
Nowa, automatyczna, 8‑stopniowa skrzynia biegów jest dostępna w modelach Sorento z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra; zastąpiła ona automatyczną przekładnię 6‑stopniową (w sprzedaży jest także wersja z 6‑biegową przekładnią mechaniczną). W porównaniu z innymi przekładniami automatycznymi nowa, 8‑stopniowa skrzynia biegów firmy Kia wymaga mniejszej liczby zaworów sterujących, co pozwala na jej bardziej bezpośrednie połączenie mechaniczne z silnikiem. Dzięki temu zmiana biegów trwa krócej niż w przypadku 6‑stopniowej przekładni automatycznej. Większa liczba biegów umożliwia lepsze przyspieszenie z jednoczesnym ograniczeniem emisji CO2 z 172 do 159 g/km.