Kia Sorento Plug-in Hybrid. Jaki ma zasięg? Ruszyła produkcja SUV-a

Mariusz Michalak
Kia Sorento Plug-in HybridProdukcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.Fot. Kia
Kia Sorento Plug-in HybridProdukcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.Fot. Kia
Udostępnij:
Kia Motors ujawniła dane na temat zasięgu w trybie elektrycznym oraz emisji dwutlenku węgla nowego Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in. W Korei rozpoczyna się produkcja tej wersji flagowego SUV-a marki Kia.

Ka Sorento. Zmiany w cenniku

Wraz z debiutem Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in w cenniku flagowego SUV-a marki Kia wprowadzono szereg zamian, które dotyczą samochodów z roku produkcji 2021. Oprócz Sorento Plug-in Hybrid AWD, które wyceniono na 195 900 zł, czyli o 27 000 zł więcej niż porównywalną odmianę hybrydową, w ofercie debiutuje nowa topowa wersja wyposażenia – Prestige Line.

Kia Sorento Plug-in HybridProdukcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody
Kia Sorento Plug-in Hybrid

Produkcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.

Fot. Kia

W kompletacji na rok produkcji 2021 znacznie wzbogacono wyposażenie seryjne wersji L, które teraz obejmuje m.in. 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami 235/55 (dotyczy Sorento w wersji HEV), system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania oraz blokadę otwarcia tylnych drzwi w sytuacji, gdy system monitorowania martwego pola wykryje ryzyko kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z tyłu. W związku ze znacznie bogatszym wyposażeniem seryjnym cena Sorento w wersji L z silnikiem wysokoprężnym wzrosła o tylko 2 000 zł, a wersji hybrydowej o 4 000 zł w porównaniu z cenami samochodów wyprodukowanych w 2020 roku.

O 2 000 zł wzrosła również cena podstawowego hybrydowego Sorento (wersja wyposażenia M) i wynosi teraz 159 900 zł. Nie zmieniła się cena Sorento napędzanego silnikiem Diesla, które wciąż kosztuje 189 900 zł.

Kia Sorento Plug-in Hybrid. Jaki ma zasięg?

Na jednym pełnym ładowaniu akumulatora, którego pojemność energetyczna wynosi 13,8 kWh, siedmioosobowy SUV zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 57 kilometrów w cyklu mieszanym (WLTP). W ruchu miejskim na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid jest w stanie przejechać do 70 kilometrów na w pełni naładowanym akumulatorze zanim uruchomi się jego turbodoładowany silnik benzynowy. Dzięki temu większość codziennych tras kierowcy mogą przejechać korzystając wyłącznie z energii elektrycznej i przy zerowej emisji.

Hybrydowy układ napędowy typu plug-in zapewnia najniższą emisję CO2, jaką kiedykolwiek oferowała Kia Sorento. Wynik na poziomie zaledwie 38 g/km (według WLTP, cykl mieszany) jest jednym z najniższych wśród aut w tej klasie.

Nabywcy Kia Sorento w wersji PHEV mogą korzystać z nowej usługi KiaCharge, która zapewnia dostęp do ogólnoeuropejskiej publicznej sieci stacji ładowania, która już teraz obejmuje około 160 000 punktów ładowania. Ze wszystkich można korzystać za pośrednictwem jednej karty i jednej aplikacji. KiaCharge oferuje atrakcyjne taryfy dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników, z jedną fakturą na koniec miesiąca i bez konieczności aktywowania wielu kont lub wykupywania kilku subskrypcji.

Kia Sorento Plug-in Hybrid. Szczegóły napędu

Kia Sorento Plug-in HybridProdukcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody
Kia Sorento Plug-in Hybrid

Produkcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.

Fot. Kia

Kia Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażona w 1,6-litrowy silnik T-GDI (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), który osiąga maksymalną moc 180 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 67 kW (91 KM), który wytwarza moment obrotowy wynoszący 304 Nm, Sorento z hybrydowym układem napędowym typu plug-in dysponuje mocą systemową 265 KM i łącznym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, co czyni go najmocniejszym Sorento, które kiedykolwiek było oferowane w Europie.

Spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny są połączone z akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności energetycznej 13,8 kWh, dzięki czemu Sorento Plug-in Hybrid dysponuje dużym zasięgiem w trybie elektrycznym. Na dłuższych trasach układ napędowy łączy moc silnika elektrycznego i spalinowego. W zależności od warunków na drodze napęd jest przenoszony na przednie lub na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń.

Kia Sorento Plug-in Hybrid. Komfort podróżowania

Za pomocą 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników kierowcy Sorento łatwo mogą  kontrolować stan naładowania akumulatora, aktualny przepływ energii w układzie napędowym oraz wiele innych parametrów. Korzystając z systemu multimedialnego z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala szybko mogą również zlokalizować pobliskie punkty ładowania. Ułatwia to stały dostęp do internetu i funkcje systemu UVO Connect.

Kia Sorento Plug-in HybridProdukcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody
Kia Sorento Plug-in Hybrid

Produkcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.

Fot. Kia

Silnik elektryczny mieści się między spalinową jednostką napędową a skrzynią biegów, co umożliwia ich bezproblemowe zmieszczenie w komorze silnika. Akumulator znajduje się pod fotelami kierowcy i pasażera z przodu. W Sorento Plug-in Hybrid z napędem na cztery koła część akumulatora jest umieszczona również w tunelu nad wałem napędowym.

Zbiornik paliwa umieszczony pod drugim rzędem siedzeń ma, niezmienioną w stosunku do pozostałych wersji, pojemność 67 l. W praktyce oznacza to duży zasięg bez konieczności częstych wizyt na stacji benzynowej. Pokładowa ładowarka o mocy 3,3 kW znajduje się pod podłogą bagażnika.

Pomimo zastosowania niemal dziesięciokrotnie większej baterii i mocniejszego motoru elektrycznego, przestronność Sorento Plug-in Hybrid w stosunku do Sorento Hybrid się nie zmieniła. Rozmieszczenie elementów hybrydowego układu napędowego sprawia, że wszyscy pasażerowie – łącznie z osobami w trzecim rzędzie siedzeń – dysponują dużą ilością miejsca na nogi i zajmują wygodną pozycję siedzącą. Akumulator nie ogranicza przestronności kabiny i bagażnika, oraz nie wpływa na kształt przestrzeni ładunkowej, co w wypadku wielu hybrydowych konkurentów Sorento Plug-in Hybrid nie jest takie oczywiste.

Kia Sorento Plug-in Hybrid. Kiedy w Europie?

Produkcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150.000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #3

Makita

Makita HP457DWE

911,99 zł658,00 zł-28%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie